/****************************************** * Snow Effect Script- By Altan d.o.o. (http://www.altan.hr/snow/index.html) * Visit Dynamic Drive DHTML code library (http://www.dynamicdrive.com/) for full source code * Last updated Nov 9th, 05' by DD. This notice must stay intact for use ******************************************/ //Configure below to change URL path to the snow image var snowsrc="http://tescho.se/sno.png" // Configure below to change number of snow to render var no = 30; // Configure whether snow should disappear after x seconds (0=never): var hidesnowtime = 0; // Configure how much snow should drop down before fading ("windowheight" or "pageheight") var snowdistance = "pageheight"; ///////////Stop Config////////////////////////////////// var ie4up = (document.all) ? 1 : 0; var ns6up = (document.getElementById&&!document.all) ? 1 : 0; function iecompattest(){ return (document.compatMode && document.compatMode!="BackCompat")? document.documentElement : document.body } var dx, xp, yp; // coordinate and position variables var am, stx, sty; // amplitude and step variables var i, doc_width = 800, doc_height = 600; if (ns6up) { doc_width = self.innerWidth; doc_height = self.innerHeight; } else if (ie4up) { doc_width = iecompattest().clientWidth; doc_height = iecompattest().clientHeight; } dx = new Array(); xp = new Array(); yp = new Array(); am = new Array(); stx = new Array(); sty = new Array(); snowsrc=(snowsrc.indexOf("dynamicdrive.com")!=-1)? "snow.gif" : snowsrc for (i = 0; i < no; ++ i) { dx[i] = 0; // set coordinate variables xp[i] = Math.random()*(doc_width-50); // set position variables yp[i] = Math.random()*doc_height; am[i] = Math.random()*20; // set amplitude variables stx[i] = 0.02 + Math.random()/10; // set step variables sty[i] = 0.7 + Math.random(); // set step variables if (ie4up||ns6up) { if (i == 0) { document.write("
<\/a><\/div>"); } else { document.write("
<\/div>"); } } } function snowIE_NS6() { // IE and NS6 main animation function doc_width = ns6up?window.innerWidth-10 : iecompattest().clientWidth-10; doc_height=(window.innerHeight && snowdistance=="windowheight")? window.innerHeight : (ie4up && snowdistance=="windowheight")? iecompattest().clientHeight : (ie4up && !window.opera && snowdistance=="pageheight")? iecompattest().scrollHeight : iecompattest().offsetHeight; for (i = 0; i < no; ++ i) { // iterate for every dot yp[i] += sty[i]; if (yp[i] > doc_height-50) { xp[i] = Math.random()*(doc_width-am[i]-30); yp[i] = 0; stx[i] = 0.02 + Math.random()/10; sty[i] = 0.7 + Math.random(); } dx[i] += stx[i]; document.getElementById("dot"+i).style.top=yp[i]+"px"; document.getElementById("dot"+i).style.left=xp[i] + am[i]*Math.sin(dx[i])+"px"; } snowtimer=setTimeout("snowIE_NS6()", 10); } function hidesnow(){ if (window.snowtimer) clearTimeout(snowtimer) for (i=0; i0) setTimeout("hidesnow()", hidesnowtime*1000) }

Vardag Helg & Tankar

Fördriver tiden!

När fick du reda på att du va gravid? 20 Juni 2011

Vad blev reaktionen? Lycka, jag grät, och det känndes rätt från början!

Var barnet planerat? Nej

Hur var dina "40" veckor?
Underbara samtidigt som de var förjävligt. Början bestod av att kräkas och må illa, så fort jag åt flög det upp. Jag hade järnbrist och var trött. Sen vid mitten av graviditeten blev de bättre ett par veckor, sen kom illamåendet och spyan tillbaka, och dem allra sista tre veckorna var helt fantastiska även om väntan på att lillkillen skulle komma var förjävlig.

Fick du bristningar?
Ja, väldigt många tråkigt nog..

Hur många veckor och dagar gick du?
41+3

Vilken tid startade dina värkar?
Ska jag vara helt ärlig, har jag absolut ingen aning. Hela förlossningen var svår och fruktansvärt jobbig. Hela förlossningen från de att jag blev inskriven till att Hugo var ute tog ca 16 timmar. Jag fick aldrig några effektiva värkar trots att jag blev igångsatt med dropp.

Gick ditt vatten?
Nej, dem fick ta hål på hinnan.

Vem hade du med dig på förlossningen?
Mitt hjärta, som jag inte skulle ha klarat de utan. Ett otroligt stöd. Finns inga ord att beskriva de med. Jag älskar dig <3

Hur var din förlossning?
Jobbig och hemsk. När jag tänker tillbaka på de blir jag både väldigt ledsen och samtidigt rädd för att de skulle bli så nästa gång. Därför försöker jag att inte tänka så mycket på de alls. Utan tänka på det som barnmorskan sa i slutet. Att de var en ovanlig förlossning och att de inte är något jag ska tänka tillbaka på när/om nästa barn kommer. Men när vi fick se vår ögonsten var all smärta som borta.
Hur lång tid tog din förlossning? 16 timmar

Ditt barn:
När var barnet planerat att komma?
Innan ultraljudet var BF den 30 Januari 2012, därefter blev det den 31 Januari 2012 <3

Vad trodde du det var för kön?
Från allra första början trodde jag att de skulle vara en kille, de gjorde vi båda. Men sen fick jag känslan att de skulle vara en liten tjej, eftersom oftast blir de tvärtom. Men de blev en underbar lite kille!

När kom han?
12 Februari 2012, Kl: 13.46

Hur mycket vägde han?
4125g

Hur lång va han?
54 cm

Vad fick barnet för namn?
Hugo Stefan Andreas Dahlin

Vad har ditt barn för storlek på kläder nu?
50-56

Sovtider?
Helt olika än så länge

Hur mycket väger ditt barn nu?
4440g

Det senaste utveckligen ditt barn gjort?
Än så länge består dagarna av att äta, sova och byta blöjor ;-)

Kläder och saker:
Vart köper du dina barnkläder?
H&M och Cubus blir de mesta köpt på.

Nått märke du föredrar?
Nej, köper de som är snyggt och sött! :-)

Senaste du inhandlade?
Ett par mörkblå mjukisar med en matchande tjocktröja

Bästa leksaken ditt barn har?
De är svårt att svara på eftersom lillkillen inte börjat leka ännu :-) Men han trivs super bra i babysittern små korta stunder :-)

Någon sak du VERKLIGEN ska spara?
Haha, de mesta! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: