/****************************************** * Snow Effect Script- By Altan d.o.o. (http://www.altan.hr/snow/index.html) * Visit Dynamic Drive DHTML code library (http://www.dynamicdrive.com/) for full source code * Last updated Nov 9th, 05' by DD. This notice must stay intact for use ******************************************/ //Configure below to change URL path to the snow image var snowsrc="http://tescho.se/sno.png" // Configure below to change number of snow to render var no = 30; // Configure whether snow should disappear after x seconds (0=never): var hidesnowtime = 0; // Configure how much snow should drop down before fading ("windowheight" or "pageheight") var snowdistance = "pageheight"; ///////////Stop Config////////////////////////////////// var ie4up = (document.all) ? 1 : 0; var ns6up = (document.getElementById&&!document.all) ? 1 : 0; function iecompattest(){ return (document.compatMode && document.compatMode!="BackCompat")? document.documentElement : document.body } var dx, xp, yp; // coordinate and position variables var am, stx, sty; // amplitude and step variables var i, doc_width = 800, doc_height = 600; if (ns6up) { doc_width = self.innerWidth; doc_height = self.innerHeight; } else if (ie4up) { doc_width = iecompattest().clientWidth; doc_height = iecompattest().clientHeight; } dx = new Array(); xp = new Array(); yp = new Array(); am = new Array(); stx = new Array(); sty = new Array(); snowsrc=(snowsrc.indexOf("dynamicdrive.com")!=-1)? "snow.gif" : snowsrc for (i = 0; i < no; ++ i) { dx[i] = 0; // set coordinate variables xp[i] = Math.random()*(doc_width-50); // set position variables yp[i] = Math.random()*doc_height; am[i] = Math.random()*20; // set amplitude variables stx[i] = 0.02 + Math.random()/10; // set step variables sty[i] = 0.7 + Math.random(); // set step variables if (ie4up||ns6up) { if (i == 0) { document.write("
<\/a><\/div>"); } else { document.write("
<\/div>"); } } } function snowIE_NS6() { // IE and NS6 main animation function doc_width = ns6up?window.innerWidth-10 : iecompattest().clientWidth-10; doc_height=(window.innerHeight && snowdistance=="windowheight")? window.innerHeight : (ie4up && snowdistance=="windowheight")? iecompattest().clientHeight : (ie4up && !window.opera && snowdistance=="pageheight")? iecompattest().scrollHeight : iecompattest().offsetHeight; for (i = 0; i < no; ++ i) { // iterate for every dot yp[i] += sty[i]; if (yp[i] > doc_height-50) { xp[i] = Math.random()*(doc_width-am[i]-30); yp[i] = 0; stx[i] = 0.02 + Math.random()/10; sty[i] = 0.7 + Math.random(); } dx[i] += stx[i]; document.getElementById("dot"+i).style.top=yp[i]+"px"; document.getElementById("dot"+i).style.left=xp[i] + am[i]*Math.sin(dx[i])+"px"; } snowtimer=setTimeout("snowIE_NS6()", 10); } function hidesnow(){ if (window.snowtimer) clearTimeout(snowtimer) for (i=0; i0) setTimeout("hidesnow()", hidesnowtime*1000) }

Vardag Helg & Tankar

Jo jag lever ;-)

Hej på er! Eller godmorgon kanske jag ska säga, själv har jag varit vaken i 3 timmar! Inte okej för att vara söndag. Har fått jätte svårt att sova den senaste veckan, drömmer för mycket och dessutom är jag dunder förkyld så de gör inte saken bättre! Men får bita ihop, de jag är vaken nu är ingenting mot vad som kommer! ;-)

Hur som helst, jag vet att jag inte bloggat på riktigt länge. Men just nu händer de inte speciellt mycket, fast där ljuger jag egentligen. Magen växer så de knakar, plutt har börjat röra sig mer och mer och jag börjar känna mig otroligt klumpig, och förjävligt överkänslig har jag blivit, de är sjukt jobbigt. Men som tur är är de värt var enda sekund ♥

Ska verkligen försöka blogga mera, eftersom det även kan vara roligt att läsa om graviditetens gång sen när ja allt är över :-) Men de är tiden och lusten som är problemet, och blogga utan bilder är heller inget jag ser fram emot så de får bli lite halvtaskigt med uppdatering fram tills flytten. För min kamera sladd är någonstans mitt i all röra!

Huvudet och en bit av ena armen :-)


Där ser man hela ryggraden i stortsätt ;-)


Vi var på ultraljudet nu i torsdags, den 1 september. Jag är i vecka 19 nu, snart har halva graviditeten gått! SKÖNT :-) Hur som helst så såg allt bra ut, och allt var som de skulle. Även de var skönt och höra.
Dessutom fick jag och hjärtat veta att våran älskade plutt är en liten kille ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: