/****************************************** * Snow Effect Script- By Altan d.o.o. (http://www.altan.hr/snow/index.html) * Visit Dynamic Drive DHTML code library (http://www.dynamicdrive.com/) for full source code * Last updated Nov 9th, 05' by DD. This notice must stay intact for use ******************************************/ //Configure below to change URL path to the snow image var snowsrc="http://tescho.se/sno.png" // Configure below to change number of snow to render var no = 30; // Configure whether snow should disappear after x seconds (0=never): var hidesnowtime = 0; // Configure how much snow should drop down before fading ("windowheight" or "pageheight") var snowdistance = "pageheight"; ///////////Stop Config////////////////////////////////// var ie4up = (document.all) ? 1 : 0; var ns6up = (document.getElementById&&!document.all) ? 1 : 0; function iecompattest(){ return (document.compatMode && document.compatMode!="BackCompat")? document.documentElement : document.body } var dx, xp, yp; // coordinate and position variables var am, stx, sty; // amplitude and step variables var i, doc_width = 800, doc_height = 600; if (ns6up) { doc_width = self.innerWidth; doc_height = self.innerHeight; } else if (ie4up) { doc_width = iecompattest().clientWidth; doc_height = iecompattest().clientHeight; } dx = new Array(); xp = new Array(); yp = new Array(); am = new Array(); stx = new Array(); sty = new Array(); snowsrc=(snowsrc.indexOf("dynamicdrive.com")!=-1)? "snow.gif" : snowsrc for (i = 0; i < no; ++ i) { dx[i] = 0; // set coordinate variables xp[i] = Math.random()*(doc_width-50); // set position variables yp[i] = Math.random()*doc_height; am[i] = Math.random()*20; // set amplitude variables stx[i] = 0.02 + Math.random()/10; // set step variables sty[i] = 0.7 + Math.random(); // set step variables if (ie4up||ns6up) { if (i == 0) { document.write("
<\/a><\/div>"); } else { document.write("
<\/div>"); } } } function snowIE_NS6() { // IE and NS6 main animation function doc_width = ns6up?window.innerWidth-10 : iecompattest().clientWidth-10; doc_height=(window.innerHeight && snowdistance=="windowheight")? window.innerHeight : (ie4up && snowdistance=="windowheight")? iecompattest().clientHeight : (ie4up && !window.opera && snowdistance=="pageheight")? iecompattest().scrollHeight : iecompattest().offsetHeight; for (i = 0; i < no; ++ i) { // iterate for every dot yp[i] += sty[i]; if (yp[i] > doc_height-50) { xp[i] = Math.random()*(doc_width-am[i]-30); yp[i] = 0; stx[i] = 0.02 + Math.random()/10; sty[i] = 0.7 + Math.random(); } dx[i] += stx[i]; document.getElementById("dot"+i).style.top=yp[i]+"px"; document.getElementById("dot"+i).style.left=xp[i] + am[i]*Math.sin(dx[i])+"px"; } snowtimer=setTimeout("snowIE_NS6()", 10); } function hidesnow(){ if (window.snowtimer) clearTimeout(snowtimer) for (i=0; i0) setTimeout("hidesnow()", hidesnowtime*1000) }

Vardag Helg & Tankar

Veckan som gått!

Tja! Hoppas ni haft ett kanonlov. Själv vet jag knappt vart jag ska börja haha :)
Så tar dag för dag, så mycket jag minns!


Då var de dax för kryssning, jag och hjärtat skulle upp redan vid 07.00 eftersom då var de tvättstugan, dock vaknade jag vid 4.00 och kunde inte somna om, jag trodde helt ärligt att jag skulle dö men jag klarade mig i 24 timmar! Närmare 12 på dagen satt vi oss ute på balkongen och stekte i solen med cider, musik och trevligt sällsakp! Bara att börja tagga till!
Sen blev de mot värtahamnen, men stopp i Centralen för piss.paus och varsin bira. Sen gick äntligen båten, man kan ju i stort sätt säga att hela haninge var på båten, de var knappt någon skillnad alls mot att gå runt i Haninge centrum haha.
Efter att ha hållt i gång i 24 timmar slocknade jag och älsklingen men vaknade bara några timamr efter igen. Då gick vi och käkade frulle och sen var de bara att fortsätta! När vi klev av var jag inte alls så fräsch som när jag klev på, okej där ljuger jag eftersom jag inte var nykter någon av gångerna men hemvägen var värst! Jag hann spy ner toan, jag hann vara glad, jag hann vara arg och jag hann vara irriterad, och allting på mindre än en timme ;) Så de kan gå ibland men roligt var de och de är huvudsaken!
Sen kom vi ännnntligen hem till kära VH igen, skönt som fan!
Vi satte oss ute på balkongen njöt av kvälls solen som dock gick ner lika fort som vi kom ut, sen kom Michis och Gurra förbi dock var Jag och hjärtat lite små slitna så vi gav upp rätt fort :)

Då var de upp TIDIGT ännu en dag för att dra ut till saltsjöbadenpå en invigning av Mikas resturang!
Jätte trevligt, och grymt väder eftersom vi satt ute på terassen, men dock mådde ju jag som jag gjorde, har nog aldrig skakat och mått så pass illa som jag gjorde då. Men man mår som man förtjänar!
Sen på hem vägen blev de taxi med Jonas, Virre, Uffe och Hjärtat in till slussen, där efter satt vi oss på en uteservering och solade.
Sen drog jag och älsklingen hem, men lika fort iväg igen, hem till Michis!
Men efter den här veckan så var man trasig och orkade inte alls många timmar!
Behöver jag ens säga de? Men då var de upp lika tidigt igen haha, för att möta Gurra i Handen och handla till kvällen. Men de blev ändrat så jag och hjärtat handlade de vi skulle sen åkte vi till mig för att käka middag med mamma o pappa. Trevlaaaans

Sen mötte vi upp Simon som är på besök i Stockholm och drog mot Vega för att grilla med Jonas, Michisoch hennes bror! Riktigt mysigt! :)

Me nde tråkiga med hela veckan är att min kamera inte går att få igång pga laddaren som är borta!
Men några mobil-bilder blev de som jag lägger ut lite senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: