/****************************************** * Snow Effect Script- By Altan d.o.o. (http://www.altan.hr/snow/index.html) * Visit Dynamic Drive DHTML code library (http://www.dynamicdrive.com/) for full source code * Last updated Nov 9th, 05' by DD. This notice must stay intact for use ******************************************/ //Configure below to change URL path to the snow image var snowsrc="http://tescho.se/sno.png" // Configure below to change number of snow to render var no = 30; // Configure whether snow should disappear after x seconds (0=never): var hidesnowtime = 0; // Configure how much snow should drop down before fading ("windowheight" or "pageheight") var snowdistance = "pageheight"; ///////////Stop Config////////////////////////////////// var ie4up = (document.all) ? 1 : 0; var ns6up = (document.getElementById&&!document.all) ? 1 : 0; function iecompattest(){ return (document.compatMode && document.compatMode!="BackCompat")? document.documentElement : document.body } var dx, xp, yp; // coordinate and position variables var am, stx, sty; // amplitude and step variables var i, doc_width = 800, doc_height = 600; if (ns6up) { doc_width = self.innerWidth; doc_height = self.innerHeight; } else if (ie4up) { doc_width = iecompattest().clientWidth; doc_height = iecompattest().clientHeight; } dx = new Array(); xp = new Array(); yp = new Array(); am = new Array(); stx = new Array(); sty = new Array(); snowsrc=(snowsrc.indexOf("dynamicdrive.com")!=-1)? "snow.gif" : snowsrc for (i = 0; i < no; ++ i) { dx[i] = 0; // set coordinate variables xp[i] = Math.random()*(doc_width-50); // set position variables yp[i] = Math.random()*doc_height; am[i] = Math.random()*20; // set amplitude variables stx[i] = 0.02 + Math.random()/10; // set step variables sty[i] = 0.7 + Math.random(); // set step variables if (ie4up||ns6up) { if (i == 0) { document.write("
<\/a><\/div>"); } else { document.write("
<\/div>"); } } } function snowIE_NS6() { // IE and NS6 main animation function doc_width = ns6up?window.innerWidth-10 : iecompattest().clientWidth-10; doc_height=(window.innerHeight && snowdistance=="windowheight")? window.innerHeight : (ie4up && snowdistance=="windowheight")? iecompattest().clientHeight : (ie4up && !window.opera && snowdistance=="pageheight")? iecompattest().scrollHeight : iecompattest().offsetHeight; for (i = 0; i < no; ++ i) { // iterate for every dot yp[i] += sty[i]; if (yp[i] > doc_height-50) { xp[i] = Math.random()*(doc_width-am[i]-30); yp[i] = 0; stx[i] = 0.02 + Math.random()/10; sty[i] = 0.7 + Math.random(); } dx[i] += stx[i]; document.getElementById("dot"+i).style.top=yp[i]+"px"; document.getElementById("dot"+i).style.left=xp[i] + am[i]*Math.sin(dx[i])+"px"; } snowtimer=setTimeout("snowIE_NS6()", 10); } function hidesnow(){ if (window.snowtimer) clearTimeout(snowtimer) for (i=0; i0) setTimeout("hidesnow()", hidesnowtime*1000) }

Vardag Helg & Tankar

<3





Vänner, kompisar och bekanta
är tre helt olika saker.
Vänner finns inte bara där när du mår som bäst och är glad,
vänner står vid din sida oavsett om du är ledsen arg glad eller dum.

Jag kommer stå vid din sida som då nu och föralltid.
När du inte mår bra, vill jag att du vet att jag finns där.
Jag finns här, jag kan lyssna medan du pratar.
Jag kommer aldrig lova att jag kan ge dig utmärkta svar och allting löser sig.
Men jag lyssnar och du får prata ut.
Och då menar jag inte att du behöver säga allt i minsta detalj, men de du känner för, och när du känner för de.
Jag tror och hoppas att du redan vet de här, för de har jag sagt tiotusen gånger.

Jag ser inte ner på dig, för att du inte alltid står på topp och är glad,
för vem gör de ? Ingen jag känner i alla fall, alla har vi dåliga dagar, alla har vi dagar då vi bara vill skrika och slänga oss på sängen och gråta. Men jag lovar dig, de kommer bli bättre med tiden.

Jag vet att du kan, jag vet att du är stark, och jag vet att du vill någonstans där inne.
Jag älskar dig, du vet vem du är, och jag kommer aldrig försvinna från dig.
Som jag sa 2007, du&jag hand i hand oavsett vad <3

Jag bryr mig om dig och blir orolig för dig ibland, jag vill bara ditt bästa och de vet du !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: