/****************************************** * Snow Effect Script- By Altan d.o.o. (http://www.altan.hr/snow/index.html) * Visit Dynamic Drive DHTML code library (http://www.dynamicdrive.com/) for full source code * Last updated Nov 9th, 05' by DD. This notice must stay intact for use ******************************************/ //Configure below to change URL path to the snow image var snowsrc="http://tescho.se/sno.png" // Configure below to change number of snow to render var no = 30; // Configure whether snow should disappear after x seconds (0=never): var hidesnowtime = 0; // Configure how much snow should drop down before fading ("windowheight" or "pageheight") var snowdistance = "pageheight"; ///////////Stop Config////////////////////////////////// var ie4up = (document.all) ? 1 : 0; var ns6up = (document.getElementById&&!document.all) ? 1 : 0; function iecompattest(){ return (document.compatMode && document.compatMode!="BackCompat")? document.documentElement : document.body } var dx, xp, yp; // coordinate and position variables var am, stx, sty; // amplitude and step variables var i, doc_width = 800, doc_height = 600; if (ns6up) { doc_width = self.innerWidth; doc_height = self.innerHeight; } else if (ie4up) { doc_width = iecompattest().clientWidth; doc_height = iecompattest().clientHeight; } dx = new Array(); xp = new Array(); yp = new Array(); am = new Array(); stx = new Array(); sty = new Array(); snowsrc=(snowsrc.indexOf("dynamicdrive.com")!=-1)? "snow.gif" : snowsrc for (i = 0; i < no; ++ i) { dx[i] = 0; // set coordinate variables xp[i] = Math.random()*(doc_width-50); // set position variables yp[i] = Math.random()*doc_height; am[i] = Math.random()*20; // set amplitude variables stx[i] = 0.02 + Math.random()/10; // set step variables sty[i] = 0.7 + Math.random(); // set step variables if (ie4up||ns6up) { if (i == 0) { document.write("
<\/a><\/div>"); } else { document.write("
<\/div>"); } } } function snowIE_NS6() { // IE and NS6 main animation function doc_width = ns6up?window.innerWidth-10 : iecompattest().clientWidth-10; doc_height=(window.innerHeight && snowdistance=="windowheight")? window.innerHeight : (ie4up && snowdistance=="windowheight")? iecompattest().clientHeight : (ie4up && !window.opera && snowdistance=="pageheight")? iecompattest().scrollHeight : iecompattest().offsetHeight; for (i = 0; i < no; ++ i) { // iterate for every dot yp[i] += sty[i]; if (yp[i] > doc_height-50) { xp[i] = Math.random()*(doc_width-am[i]-30); yp[i] = 0; stx[i] = 0.02 + Math.random()/10; sty[i] = 0.7 + Math.random(); } dx[i] += stx[i]; document.getElementById("dot"+i).style.top=yp[i]+"px"; document.getElementById("dot"+i).style.left=xp[i] + am[i]*Math.sin(dx[i])+"px"; } snowtimer=setTimeout("snowIE_NS6()", 10); } function hidesnow(){ if (window.snowtimer) clearTimeout(snowtimer) for (i=0; i0) setTimeout("hidesnow()", hidesnowtime*1000) }

Vardag Helg & Tankar

fungera

Usch, de är så irreterande när man skrivit en massa här på bloggen och sedan när man sprar så funkar de inte, och allt försvinner ?! De har hänt ett antal gånger idag eller så har de inte gått att logga in. De bevisar varför min bloggning varit så dålig idag. Hoppas på mer tur nu....

Efter gymmet i alla fall runt 16.00 tog jag och Angelica moppen till ICA för vi båda skulle handla eftersom vi har idrottsdag i morgon, känner mig inte alls tagad för de. Speciellt inte om vädret blir som de varit i helgen. Vi får hoppas på sol och värme.  Sen jag kom  hem runt 17.00 tiden har jag inte gjort mycket alls, duschat, käkat lite, sen bara legat och slappat mest. Vart otroligt uttråkad idag, men vet itne om jag känner så för att jag verkligen är uttråkad eller för att jag inte vet hur fredagen kommer att bli. Har aldrig förlorat någon som stått mig så nära, aldrig varit utan min bror i ett helt år. Så vi får se hur de kommer att bli. Usch jag mår illa, jag hoppas att dagarna innan dess kan vara lite mer uppåt i alla fall. Men nära och kära, vänner och familj jag kan verka helt off denna vecka och ingenting är beroende av er. Utan jag tror ni förstår. Men jag vill ändå få de sagt.



Sitter just nu och kollar på Wipeout på kanal fem och ska snart kolla vad som kommer på TV ikväll. Men förövrigt blir de att sova tidigt för jag är sjukt trött, efter att haft de svårt att sova i natt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: