/****************************************** * Snow Effect Script- By Altan d.o.o. (http://www.altan.hr/snow/index.html) * Visit Dynamic Drive DHTML code library (http://www.dynamicdrive.com/) for full source code * Last updated Nov 9th, 05' by DD. This notice must stay intact for use ******************************************/ //Configure below to change URL path to the snow image var snowsrc="http://tescho.se/sno.png" // Configure below to change number of snow to render var no = 30; // Configure whether snow should disappear after x seconds (0=never): var hidesnowtime = 0; // Configure how much snow should drop down before fading ("windowheight" or "pageheight") var snowdistance = "pageheight"; ///////////Stop Config////////////////////////////////// var ie4up = (document.all) ? 1 : 0; var ns6up = (document.getElementById&&!document.all) ? 1 : 0; function iecompattest(){ return (document.compatMode && document.compatMode!="BackCompat")? document.documentElement : document.body } var dx, xp, yp; // coordinate and position variables var am, stx, sty; // amplitude and step variables var i, doc_width = 800, doc_height = 600; if (ns6up) { doc_width = self.innerWidth; doc_height = self.innerHeight; } else if (ie4up) { doc_width = iecompattest().clientWidth; doc_height = iecompattest().clientHeight; } dx = new Array(); xp = new Array(); yp = new Array(); am = new Array(); stx = new Array(); sty = new Array(); snowsrc=(snowsrc.indexOf("dynamicdrive.com")!=-1)? "snow.gif" : snowsrc for (i = 0; i < no; ++ i) { dx[i] = 0; // set coordinate variables xp[i] = Math.random()*(doc_width-50); // set position variables yp[i] = Math.random()*doc_height; am[i] = Math.random()*20; // set amplitude variables stx[i] = 0.02 + Math.random()/10; // set step variables sty[i] = 0.7 + Math.random(); // set step variables if (ie4up||ns6up) { if (i == 0) { document.write("
<\/a><\/div>"); } else { document.write("
<\/div>"); } } } function snowIE_NS6() { // IE and NS6 main animation function doc_width = ns6up?window.innerWidth-10 : iecompattest().clientWidth-10; doc_height=(window.innerHeight && snowdistance=="windowheight")? window.innerHeight : (ie4up && snowdistance=="windowheight")? iecompattest().clientHeight : (ie4up && !window.opera && snowdistance=="pageheight")? iecompattest().scrollHeight : iecompattest().offsetHeight; for (i = 0; i < no; ++ i) { // iterate for every dot yp[i] += sty[i]; if (yp[i] > doc_height-50) { xp[i] = Math.random()*(doc_width-am[i]-30); yp[i] = 0; stx[i] = 0.02 + Math.random()/10; sty[i] = 0.7 + Math.random(); } dx[i] += stx[i]; document.getElementById("dot"+i).style.top=yp[i]+"px"; document.getElementById("dot"+i).style.left=xp[i] + am[i]*Math.sin(dx[i])+"px"; } snowtimer=setTimeout("snowIE_NS6()", 10); } function hidesnow(){ if (window.snowtimer) clearTimeout(snowtimer) for (i=0; i0) setTimeout("hidesnow()", hidesnowtime*1000) }

Vardag Helg & Tankar

Saturday

Shooho

Kvällen:
Efter Middagen så chillade jag och Emil bara, skit seg dag eftersom jag knappt sov något i natt. Somna runt halv fem i natt sen vaknade jag redan vid halv tio. Usch men det var väl lika bra så det inte blir alldeles förjävligt på måndag. Jag kommer vara helt död. Synd att lovet gick så snabbt men jag  får fortsätta tänka positivt, haha. Det är ju inte många år kvar nu. Men ändå än lång tid. Men i alla fall, vi satt och bara tog det lugnt ett bra tag sen käkade vi lite glass och så. Sen ringde Emil till Gabbe så då gick vi till Statoil, svin kallt ! Fyfan när ska våren komma ? Tycker jag ser att det snöar lite var och varannan dag, inte kul. Sen gick vi hem igen, det är ju inte så super kul att chilla ute i den här kylan som kommer på kvällarna. Sen dess har vi bara suttit vid varsin dator, och jag kollade klart på filmen som gick på trean Rocksystrar. Helt okej film, ganska rolig i mellan åt. Och nu ligger jag här och tycker det är konstigt att jag inte är tröttare än vad jag är eftersom jag vart vaken länge, tycker jag i alla fall haha. Men det är väl för att kroppen fått vila för att jag haft en chill dag. Då hinner den ju inte direkt bli utmattad. Sitter och halv kolla på Judy´s domstol, inget som verkar mer roligt på Tv just nu, Csi Miami slutade nyss.

Imorgon då ?
Vid tre tiden ska jag Emil och Gabbe iväg till gymmet, det blir bara vi tre eftersom Tammo är bortrest och Angelica ska till stan med sin mor, om jag inte hörde fel. Men hon kanske hinner då får jag lite tjej sällskap, men annars klarar jag mig nog. Annars blir det väl en vanlig söndag i morgon inget speciellt händer och skolan på måndag. Söndagar är verkligen inte den bästa dagen på veckan, och jag vet att många håller med mig på den punkten. Haha.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: