/****************************************** * Snow Effect Script- By Altan d.o.o. (http://www.altan.hr/snow/index.html) * Visit Dynamic Drive DHTML code library (http://www.dynamicdrive.com/) for full source code * Last updated Nov 9th, 05' by DD. This notice must stay intact for use ******************************************/ //Configure below to change URL path to the snow image var snowsrc="http://tescho.se/sno.png" // Configure below to change number of snow to render var no = 30; // Configure whether snow should disappear after x seconds (0=never): var hidesnowtime = 0; // Configure how much snow should drop down before fading ("windowheight" or "pageheight") var snowdistance = "pageheight"; ///////////Stop Config////////////////////////////////// var ie4up = (document.all) ? 1 : 0; var ns6up = (document.getElementById&&!document.all) ? 1 : 0; function iecompattest(){ return (document.compatMode && document.compatMode!="BackCompat")? document.documentElement : document.body } var dx, xp, yp; // coordinate and position variables var am, stx, sty; // amplitude and step variables var i, doc_width = 800, doc_height = 600; if (ns6up) { doc_width = self.innerWidth; doc_height = self.innerHeight; } else if (ie4up) { doc_width = iecompattest().clientWidth; doc_height = iecompattest().clientHeight; } dx = new Array(); xp = new Array(); yp = new Array(); am = new Array(); stx = new Array(); sty = new Array(); snowsrc=(snowsrc.indexOf("dynamicdrive.com")!=-1)? "snow.gif" : snowsrc for (i = 0; i < no; ++ i) { dx[i] = 0; // set coordinate variables xp[i] = Math.random()*(doc_width-50); // set position variables yp[i] = Math.random()*doc_height; am[i] = Math.random()*20; // set amplitude variables stx[i] = 0.02 + Math.random()/10; // set step variables sty[i] = 0.7 + Math.random(); // set step variables if (ie4up||ns6up) { if (i == 0) { document.write("
<\/a><\/div>"); } else { document.write("
<\/div>"); } } } function snowIE_NS6() { // IE and NS6 main animation function doc_width = ns6up?window.innerWidth-10 : iecompattest().clientWidth-10; doc_height=(window.innerHeight && snowdistance=="windowheight")? window.innerHeight : (ie4up && snowdistance=="windowheight")? iecompattest().clientHeight : (ie4up && !window.opera && snowdistance=="pageheight")? iecompattest().scrollHeight : iecompattest().offsetHeight; for (i = 0; i < no; ++ i) { // iterate for every dot yp[i] += sty[i]; if (yp[i] > doc_height-50) { xp[i] = Math.random()*(doc_width-am[i]-30); yp[i] = 0; stx[i] = 0.02 + Math.random()/10; sty[i] = 0.7 + Math.random(); } dx[i] += stx[i]; document.getElementById("dot"+i).style.top=yp[i]+"px"; document.getElementById("dot"+i).style.left=xp[i] + am[i]*Math.sin(dx[i])+"px"; } snowtimer=setTimeout("snowIE_NS6()", 10); } function hidesnow(){ if (window.snowtimer) clearTimeout(snowtimer) for (i=0; i0) setTimeout("hidesnow()", hidesnowtime*1000) }

Vardag Helg & Tankar

långdag



Halloj :)
Kom in till stan runt 10:25 då drog vi till något museum, inte kul alls. Sen vid tolv tiden drog vi till Blå Porten, en resturang på djurgården där vi käkade lunch. Helt okej ställe synd bara att maten jag valde sög, kyckligen var helt torr och såsen var inte alls god. Och vid mitt och Angelicas bord satt en mindre omtyckt lärare jag tror dom flesta vet vem jag menar. Så jag och Angelica drog ut ganska snabbt vi drog och leta efter en kiosk som sålde cigg. Vi hittade en tillslut, men de var inte lätt. Dessutom fick vi gå på en urskabbig toalett för jag kunde inte vänta efter all cola som jag fått i mig, eller de var inte mycket men pissnädig blev man haha. Sen skulle vi på en annan konst utställning som heter Vårsalongen, grymt mycket bättre än museumet, roligare kont och inte lika dystert hah. Och strax där efter fick vi åka hem ! skönt eftersom mina fötte var helt blöta. Och jag och Angelica var verkligen på flumm humör Camilla var de oxxå men vi var värst. Vi stannade i farsta på hem vägen sen där bytte vi till bussen och sen vid halv fem tror jag kom jag hem efter att mött Emil. Sen dess har jag inte alls gjort mycket. Käkade middag och tog ett bad. Och nu sitter jag och Emil och kollar på Navy CIS sen blir det desperate housewives för min del. ( lite bilder från stan kommer i morgon bitti )

Pusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: