/****************************************** * Snow Effect Script- By Altan d.o.o. (http://www.altan.hr/snow/index.html) * Visit Dynamic Drive DHTML code library (http://www.dynamicdrive.com/) for full source code * Last updated Nov 9th, 05' by DD. This notice must stay intact for use ******************************************/ //Configure below to change URL path to the snow image var snowsrc="http://tescho.se/sno.png" // Configure below to change number of snow to render var no = 30; // Configure whether snow should disappear after x seconds (0=never): var hidesnowtime = 0; // Configure how much snow should drop down before fading ("windowheight" or "pageheight") var snowdistance = "pageheight"; ///////////Stop Config////////////////////////////////// var ie4up = (document.all) ? 1 : 0; var ns6up = (document.getElementById&&!document.all) ? 1 : 0; function iecompattest(){ return (document.compatMode && document.compatMode!="BackCompat")? document.documentElement : document.body } var dx, xp, yp; // coordinate and position variables var am, stx, sty; // amplitude and step variables var i, doc_width = 800, doc_height = 600; if (ns6up) { doc_width = self.innerWidth; doc_height = self.innerHeight; } else if (ie4up) { doc_width = iecompattest().clientWidth; doc_height = iecompattest().clientHeight; } dx = new Array(); xp = new Array(); yp = new Array(); am = new Array(); stx = new Array(); sty = new Array(); snowsrc=(snowsrc.indexOf("dynamicdrive.com")!=-1)? "snow.gif" : snowsrc for (i = 0; i < no; ++ i) { dx[i] = 0; // set coordinate variables xp[i] = Math.random()*(doc_width-50); // set position variables yp[i] = Math.random()*doc_height; am[i] = Math.random()*20; // set amplitude variables stx[i] = 0.02 + Math.random()/10; // set step variables sty[i] = 0.7 + Math.random(); // set step variables if (ie4up||ns6up) { if (i == 0) { document.write("
<\/a><\/div>"); } else { document.write("
<\/div>"); } } } function snowIE_NS6() { // IE and NS6 main animation function doc_width = ns6up?window.innerWidth-10 : iecompattest().clientWidth-10; doc_height=(window.innerHeight && snowdistance=="windowheight")? window.innerHeight : (ie4up && snowdistance=="windowheight")? iecompattest().clientHeight : (ie4up && !window.opera && snowdistance=="pageheight")? iecompattest().scrollHeight : iecompattest().offsetHeight; for (i = 0; i < no; ++ i) { // iterate for every dot yp[i] += sty[i]; if (yp[i] > doc_height-50) { xp[i] = Math.random()*(doc_width-am[i]-30); yp[i] = 0; stx[i] = 0.02 + Math.random()/10; sty[i] = 0.7 + Math.random(); } dx[i] += stx[i]; document.getElementById("dot"+i).style.top=yp[i]+"px"; document.getElementById("dot"+i).style.left=xp[i] + am[i]*Math.sin(dx[i])+"px"; } snowtimer=setTimeout("snowIE_NS6()", 10); } function hidesnow(){ if (window.snowtimer) clearTimeout(snowtimer) for (i=0; i0) setTimeout("hidesnow()", hidesnowtime*1000) }

Vardag Helg & Tankar

lång väntan men inget svar

Sjukt dålig uppdatering igår men på sjukhus har dom inte datorer.
I alla fall, igår när jag Angelica och Tammo var nere på gymmet efter skolan, kommer Emil förbi och han mår hemskt dåligt, och vi blir inskickade till SÖS av någon läkaare som jobbade på Torvalla-kliniken. Varför och så tänker jag itne skriva härmen de började med att vi fick vänta nästan en timme för att dom skulle ta blodprover och så vidare, sen blev vi skcikade till VäntrumA, och där sitter vi i hela 6 timmar. Och personalen var inte de trevligaste kan jag säga. Både jag och Emil tappade vårat humör vid halv elva, och han ville absolut inte vara kvar. Först ska vi få taxi hem, billigare eftersom vi varit på sjukhus, men nej då kommer dom på att han aldrig stannade tills en läkare kom. Så då får man tydligen inte de, så då var de bara att ringa runt som en galning efter någon med bil. Och vid elva kom Emils mammas kompis man, tror jag att de var i alla fall. Och jag somnade som en stcok när vi kom hem. Fyfan, men nu ligger älsklingen och sover men de var redan lite bättre igårkväll så vi får hoppas på att de känns bättre idag med.

Idag då jag börjar 09.35 med SVENSKA, inge vidare eftersom man aldrig vet när läraren "monstret" har sin utbrott och så vidare. Sen ärde i alla fall LUNCH och vid halv tolv har vi KERAMIK, de är nice sen har vi BILD och IDROTT på slutet av dagen. Vad som händer sne vet jag inte, ska kolla vad min Mikis ska göra tror jag :)
Men nu ska jag börja fräsha till mig och så, puss på er :)



Förresten jag har hållt mig utan cigg sen tidigt igår kväll ! Duktigt (a)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: