/****************************************** * Snow Effect Script- By Altan d.o.o. (http://www.altan.hr/snow/index.html) * Visit Dynamic Drive DHTML code library (http://www.dynamicdrive.com/) for full source code * Last updated Nov 9th, 05' by DD. This notice must stay intact for use ******************************************/ //Configure below to change URL path to the snow image var snowsrc="http://tescho.se/sno.png" // Configure below to change number of snow to render var no = 30; // Configure whether snow should disappear after x seconds (0=never): var hidesnowtime = 0; // Configure how much snow should drop down before fading ("windowheight" or "pageheight") var snowdistance = "pageheight"; ///////////Stop Config////////////////////////////////// var ie4up = (document.all) ? 1 : 0; var ns6up = (document.getElementById&&!document.all) ? 1 : 0; function iecompattest(){ return (document.compatMode && document.compatMode!="BackCompat")? document.documentElement : document.body } var dx, xp, yp; // coordinate and position variables var am, stx, sty; // amplitude and step variables var i, doc_width = 800, doc_height = 600; if (ns6up) { doc_width = self.innerWidth; doc_height = self.innerHeight; } else if (ie4up) { doc_width = iecompattest().clientWidth; doc_height = iecompattest().clientHeight; } dx = new Array(); xp = new Array(); yp = new Array(); am = new Array(); stx = new Array(); sty = new Array(); snowsrc=(snowsrc.indexOf("dynamicdrive.com")!=-1)? "snow.gif" : snowsrc for (i = 0; i < no; ++ i) { dx[i] = 0; // set coordinate variables xp[i] = Math.random()*(doc_width-50); // set position variables yp[i] = Math.random()*doc_height; am[i] = Math.random()*20; // set amplitude variables stx[i] = 0.02 + Math.random()/10; // set step variables sty[i] = 0.7 + Math.random(); // set step variables if (ie4up||ns6up) { if (i == 0) { document.write("
<\/a><\/div>"); } else { document.write("
<\/div>"); } } } function snowIE_NS6() { // IE and NS6 main animation function doc_width = ns6up?window.innerWidth-10 : iecompattest().clientWidth-10; doc_height=(window.innerHeight && snowdistance=="windowheight")? window.innerHeight : (ie4up && snowdistance=="windowheight")? iecompattest().clientHeight : (ie4up && !window.opera && snowdistance=="pageheight")? iecompattest().scrollHeight : iecompattest().offsetHeight; for (i = 0; i < no; ++ i) { // iterate for every dot yp[i] += sty[i]; if (yp[i] > doc_height-50) { xp[i] = Math.random()*(doc_width-am[i]-30); yp[i] = 0; stx[i] = 0.02 + Math.random()/10; sty[i] = 0.7 + Math.random(); } dx[i] += stx[i]; document.getElementById("dot"+i).style.top=yp[i]+"px"; document.getElementById("dot"+i).style.left=xp[i] + am[i]*Math.sin(dx[i])+"px"; } snowtimer=setTimeout("snowIE_NS6()", 10); } function hidesnow(){ if (window.snowtimer) clearTimeout(snowtimer) for (i=0; i0) setTimeout("hidesnow()", hidesnowtime*1000) }

Vardag Helg & Tankar

lång dag, men rätt så bra

Halloj !
Inte ahft tillgång till någon dator på hela dagen så de är därför jag inte har bloggat fören nu.
Skulle ju som sagt till gymmet redan runt 07.30 men de blev inte så för vi somnade runt 05.00 tiden. Så kändes inte så smart att dra dit och sedan typ somna på maskinerna haha. Jaja sen drog vi hem till Emil när vi vaknade eftersom jag och mamma bråkade, men nu tror jag att de är lungti alla fall.


Runt 14.30 går jag Emil och Gabbe ner till gymmet, men vi står där ett bra tag innan andra folk som redan stod där börjar säga att tiderna är ändrade. Så nu under sommaren kommer dom edast ha öppet på kvällarna 17-21.00. Lite halv dåligt tycker jag eftersom jag hellre tränar på dagen eller i alla fall innan middagen.
Eftersom de var stängt drog vi ner till spåret och promenerade 5 km. Sjukt jobbigt i denna värmen men skönt. Ända fram till slutet. Jag går där och skrattar åt något och mitt i alla ihoppa skriker Emil - KOLLA ! jag kollar ner och ser en lite lite äcklig orm ! jag får panik och springer som jag vet inte vad och snabbt gick de ! Jag flaxade med armarna så de såg ut som om jag trodde jag skulle flyga. Nej men helt seriöst, varför finns dom ?
De är bara äcklig djur som ålar sig fram och skrämmer skiten ur folk, mest mig kanske haha.
Så nästa gång jag ska ner till spåren tar jag med mig en stor elefant som kan skrmma iväg alla ormar genom fotstegen haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: