/****************************************** * Snow Effect Script- By Altan d.o.o. (http://www.altan.hr/snow/index.html) * Visit Dynamic Drive DHTML code library (http://www.dynamicdrive.com/) for full source code * Last updated Nov 9th, 05' by DD. This notice must stay intact for use ******************************************/ //Configure below to change URL path to the snow image var snowsrc="http://tescho.se/sno.png" // Configure below to change number of snow to render var no = 30; // Configure whether snow should disappear after x seconds (0=never): var hidesnowtime = 0; // Configure how much snow should drop down before fading ("windowheight" or "pageheight") var snowdistance = "pageheight"; ///////////Stop Config////////////////////////////////// var ie4up = (document.all) ? 1 : 0; var ns6up = (document.getElementById&&!document.all) ? 1 : 0; function iecompattest(){ return (document.compatMode && document.compatMode!="BackCompat")? document.documentElement : document.body } var dx, xp, yp; // coordinate and position variables var am, stx, sty; // amplitude and step variables var i, doc_width = 800, doc_height = 600; if (ns6up) { doc_width = self.innerWidth; doc_height = self.innerHeight; } else if (ie4up) { doc_width = iecompattest().clientWidth; doc_height = iecompattest().clientHeight; } dx = new Array(); xp = new Array(); yp = new Array(); am = new Array(); stx = new Array(); sty = new Array(); snowsrc=(snowsrc.indexOf("dynamicdrive.com")!=-1)? "snow.gif" : snowsrc for (i = 0; i < no; ++ i) { dx[i] = 0; // set coordinate variables xp[i] = Math.random()*(doc_width-50); // set position variables yp[i] = Math.random()*doc_height; am[i] = Math.random()*20; // set amplitude variables stx[i] = 0.02 + Math.random()/10; // set step variables sty[i] = 0.7 + Math.random(); // set step variables if (ie4up||ns6up) { if (i == 0) { document.write("
<\/a><\/div>"); } else { document.write("
<\/div>"); } } } function snowIE_NS6() { // IE and NS6 main animation function doc_width = ns6up?window.innerWidth-10 : iecompattest().clientWidth-10; doc_height=(window.innerHeight && snowdistance=="windowheight")? window.innerHeight : (ie4up && snowdistance=="windowheight")? iecompattest().clientHeight : (ie4up && !window.opera && snowdistance=="pageheight")? iecompattest().scrollHeight : iecompattest().offsetHeight; for (i = 0; i < no; ++ i) { // iterate for every dot yp[i] += sty[i]; if (yp[i] > doc_height-50) { xp[i] = Math.random()*(doc_width-am[i]-30); yp[i] = 0; stx[i] = 0.02 + Math.random()/10; sty[i] = 0.7 + Math.random(); } dx[i] += stx[i]; document.getElementById("dot"+i).style.top=yp[i]+"px"; document.getElementById("dot"+i).style.left=xp[i] + am[i]*Math.sin(dx[i])+"px"; } snowtimer=setTimeout("snowIE_NS6()", 10); } function hidesnow(){ if (window.snowtimer) clearTimeout(snowtimer) for (i=0; i0) setTimeout("hidesnow()", hidesnowtime*1000) }

Vardag Helg & Tankar

lång men sköndag !

Hejhej bloggen och alla söta läsare
!

Inte varit den bästa uppdateraren, jag vet men helt enkelt inte haft någon som helst lust. Men nu kom suget tillbaka, att bara få skriva vad som helst. Hur mår ni ? Här är de super bra, sitter och kolla på NCIS med en sovande älskling brevid mig. SÖT!
Igår hände inte mycket alls, tror aldrig någonsin jag tagit de så lugnt som igår ! Rörde mig knappt alls, haha. Vaknade runt 12.00 tiden drog hem till mamma, och vi fortsatte leta efter hundannonser. Och vi hitta et par stycken som vi blev intersserade av. Mer än så säger jag inte förens allt är klart ! :)
Annars satt jag bara och stekte på balkongen och gjorde ingenting alls.

Och idag då, då har jag gjort allt annat än att suttit still !
Jag och Emil gick upp runt 06.30 tiden, eftersom jag skulle med honom till Sollentuna idag eftersom han bara hade ett par butiker, och vi chansade på att de skulle gå fort. Och jag hade inget bättre för mig. Vi började åka runt halv åtta tiden och kan väl säga att de blev en massa krångel i början med dessa butiker, och bussar som man missade precis på minuten. Senare träffade vi också Emil Bror Christian och hans familj och hans Syster han också komma förbi.
Trodde själv imorse att dagen skulle gå hur segt som helst och att de verkligen skulle vara DÖtråkigt. Men jag hade fel, hade faktist en riktigt skön dag, men just nu är mina fötter helt slut efter ett par kilometers promenad.

Vad har ni haft för er :)


Förresten, idag fyller Angelica år ! Så Grattis vännen hoppas du hade en toppendag ! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: