/****************************************** * Snow Effect Script- By Altan d.o.o. (http://www.altan.hr/snow/index.html) * Visit Dynamic Drive DHTML code library (http://www.dynamicdrive.com/) for full source code * Last updated Nov 9th, 05' by DD. This notice must stay intact for use ******************************************/ //Configure below to change URL path to the snow image var snowsrc="http://tescho.se/sno.png" // Configure below to change number of snow to render var no = 30; // Configure whether snow should disappear after x seconds (0=never): var hidesnowtime = 0; // Configure how much snow should drop down before fading ("windowheight" or "pageheight") var snowdistance = "pageheight"; ///////////Stop Config////////////////////////////////// var ie4up = (document.all) ? 1 : 0; var ns6up = (document.getElementById&&!document.all) ? 1 : 0; function iecompattest(){ return (document.compatMode && document.compatMode!="BackCompat")? document.documentElement : document.body } var dx, xp, yp; // coordinate and position variables var am, stx, sty; // amplitude and step variables var i, doc_width = 800, doc_height = 600; if (ns6up) { doc_width = self.innerWidth; doc_height = self.innerHeight; } else if (ie4up) { doc_width = iecompattest().clientWidth; doc_height = iecompattest().clientHeight; } dx = new Array(); xp = new Array(); yp = new Array(); am = new Array(); stx = new Array(); sty = new Array(); snowsrc=(snowsrc.indexOf("dynamicdrive.com")!=-1)? "snow.gif" : snowsrc for (i = 0; i < no; ++ i) { dx[i] = 0; // set coordinate variables xp[i] = Math.random()*(doc_width-50); // set position variables yp[i] = Math.random()*doc_height; am[i] = Math.random()*20; // set amplitude variables stx[i] = 0.02 + Math.random()/10; // set step variables sty[i] = 0.7 + Math.random(); // set step variables if (ie4up||ns6up) { if (i == 0) { document.write("
<\/a><\/div>"); } else { document.write("
<\/div>"); } } } function snowIE_NS6() { // IE and NS6 main animation function doc_width = ns6up?window.innerWidth-10 : iecompattest().clientWidth-10; doc_height=(window.innerHeight && snowdistance=="windowheight")? window.innerHeight : (ie4up && snowdistance=="windowheight")? iecompattest().clientHeight : (ie4up && !window.opera && snowdistance=="pageheight")? iecompattest().scrollHeight : iecompattest().offsetHeight; for (i = 0; i < no; ++ i) { // iterate for every dot yp[i] += sty[i]; if (yp[i] > doc_height-50) { xp[i] = Math.random()*(doc_width-am[i]-30); yp[i] = 0; stx[i] = 0.02 + Math.random()/10; sty[i] = 0.7 + Math.random(); } dx[i] += stx[i]; document.getElementById("dot"+i).style.top=yp[i]+"px"; document.getElementById("dot"+i).style.left=xp[i] + am[i]*Math.sin(dx[i])+"px"; } snowtimer=setTimeout("snowIE_NS6()", 10); } function hidesnow(){ if (window.snowtimer) clearTimeout(snowtimer) for (i=0; i0) setTimeout("hidesnow()", hidesnowtime*1000) }

Vardag Helg & Tankar

sista

Sitter och kollar på Beck - gamen som började kl 21.00 på kanal 4. Eftersom det inte fanns något bättre att se ikväll slog jag på Beck. Helt okej faktist.
Medan jag suttit och halv kollat har jag surfat runt på nätet också. Kom på att det snart (hoppas jag) kommer bli varmare. Eller om några månader. Och då vill jag börja göra det fint borta vid kyrkogården. Sätta dit nya blommor och Lite annat fint. Sen hoppas jag att stenen blir köpt snart, för jag vet hur gärna han ville ha allt i ordning och reda, och för mig är inte allt helt, eller i ordning fören stenen finns. Trots att det duger som det är nu med, man kan göra det fint i alla fall. Har kollat runt på olika grav stenar men dom jag sett ligger på 5000:- och uppåt inget man bara kan slänga upp på bordet alltså.
 

Usch vad jag längtar till sommaren, allt bara är då, man gör vad man känner för. Man har inget måste ( t.ex. som plugget.) Utan allt bara är chill alla sommar dagar i solen på stranden eller på någon annan mysig plats. Och alla sommar kvällar, det ska vi inte ens prata om. Jag håller på bli galen, vill att sommaren i alla fall våren ska komma snabbt nu. För vintern och dom gråa dagarna gör folk deppiga och uttråkade och det finns absolut ingenting att göra. Eftersom vart man än är så är det kallt. Jag hatar vintern. Den ska vara runt jul&nyår, sen kan det bli vår och sommar igen tycker jag haha.

Men godnatt på er jag tror inte det blir några fler inlägg idag, men man vet aldrig. Pussar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: