/****************************************** * Snow Effect Script- By Altan d.o.o. (http://www.altan.hr/snow/index.html) * Visit Dynamic Drive DHTML code library (http://www.dynamicdrive.com/) for full source code * Last updated Nov 9th, 05' by DD. This notice must stay intact for use ******************************************/ //Configure below to change URL path to the snow image var snowsrc="http://tescho.se/sno.png" // Configure below to change number of snow to render var no = 30; // Configure whether snow should disappear after x seconds (0=never): var hidesnowtime = 0; // Configure how much snow should drop down before fading ("windowheight" or "pageheight") var snowdistance = "pageheight"; ///////////Stop Config////////////////////////////////// var ie4up = (document.all) ? 1 : 0; var ns6up = (document.getElementById&&!document.all) ? 1 : 0; function iecompattest(){ return (document.compatMode && document.compatMode!="BackCompat")? document.documentElement : document.body } var dx, xp, yp; // coordinate and position variables var am, stx, sty; // amplitude and step variables var i, doc_width = 800, doc_height = 600; if (ns6up) { doc_width = self.innerWidth; doc_height = self.innerHeight; } else if (ie4up) { doc_width = iecompattest().clientWidth; doc_height = iecompattest().clientHeight; } dx = new Array(); xp = new Array(); yp = new Array(); am = new Array(); stx = new Array(); sty = new Array(); snowsrc=(snowsrc.indexOf("dynamicdrive.com")!=-1)? "snow.gif" : snowsrc for (i = 0; i < no; ++ i) { dx[i] = 0; // set coordinate variables xp[i] = Math.random()*(doc_width-50); // set position variables yp[i] = Math.random()*doc_height; am[i] = Math.random()*20; // set amplitude variables stx[i] = 0.02 + Math.random()/10; // set step variables sty[i] = 0.7 + Math.random(); // set step variables if (ie4up||ns6up) { if (i == 0) { document.write("
<\/a><\/div>"); } else { document.write("
<\/div>"); } } } function snowIE_NS6() { // IE and NS6 main animation function doc_width = ns6up?window.innerWidth-10 : iecompattest().clientWidth-10; doc_height=(window.innerHeight && snowdistance=="windowheight")? window.innerHeight : (ie4up && snowdistance=="windowheight")? iecompattest().clientHeight : (ie4up && !window.opera && snowdistance=="pageheight")? iecompattest().scrollHeight : iecompattest().offsetHeight; for (i = 0; i < no; ++ i) { // iterate for every dot yp[i] += sty[i]; if (yp[i] > doc_height-50) { xp[i] = Math.random()*(doc_width-am[i]-30); yp[i] = 0; stx[i] = 0.02 + Math.random()/10; sty[i] = 0.7 + Math.random(); } dx[i] += stx[i]; document.getElementById("dot"+i).style.top=yp[i]+"px"; document.getElementById("dot"+i).style.left=xp[i] + am[i]*Math.sin(dx[i])+"px"; } snowtimer=setTimeout("snowIE_NS6()", 10); } function hidesnow(){ if (window.snowtimer) clearTimeout(snowtimer) for (i=0; i0) setTimeout("hidesnow()", hidesnowtime*1000) }

Vardag Helg & Tankar

jag älskar dig <3

13. februari

Storebror
Jag tänke på dig var dag,
Och tar alltid nya tag.
Jag kämpar varje morgon för att ta mig upp,
skratta och vara glad. För jag vet att du vill ha det så.
Men trots att jag försöker vara din glad lillasyster som du ska vara stolt över, så släpper jag mina tårar då och då. För jag saknar dig så.
Det gör ont, det var så mycket jag inte han säga som jag ville få ut, sen blev det försent. Det gick för snabbt.
Jag minns den 15.e maj som igår. Att jag ringde dig och bad om pengar,
men du hade inga att ge bort, och du var hemma hos My. Jag förstod ingenting just då. Om jag bara skulle åkt till dig dit du var, bara istället för att ringa. Skulle det här hänt då ? Om jag åkt dit och fått sett dig, skulle någonting ändrats då ?
Du lämmnade våran jord, jag vet att du har det bättre nu än vad du hade här nere. Men mitt hjärta, ja eller våra hjärtan lämmnar du aldrig någonsin. För du betyder så mycket för oss. Du kommer alltid vara min perfekta storebror på ditt egna sätt och vis.
Och jag vill att du ska veta att mamma kämpar varje dag, jag vet det. Och jag vet att morgon dagen inte bara är svår för oss utan enormt tom. De är fin dag, din födelsedag. Men du ska veta att vi tänker på dig, hur det nu än är. Vi älskar dig Stefan, vi gör verkligen det.
Och du kommer föralltid vara våran Stefan. Och vi saknar dig så att det gör ont. Och Storebror, jag lovar dig att jag kommer göra dig stolt, och jag kommer fortsätta kämpa, för det är du värd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: