/****************************************** * Snow Effect Script- By Altan d.o.o. (http://www.altan.hr/snow/index.html) * Visit Dynamic Drive DHTML code library (http://www.dynamicdrive.com/) for full source code * Last updated Nov 9th, 05' by DD. This notice must stay intact for use ******************************************/ //Configure below to change URL path to the snow image var snowsrc="http://tescho.se/sno.png" // Configure below to change number of snow to render var no = 30; // Configure whether snow should disappear after x seconds (0=never): var hidesnowtime = 0; // Configure how much snow should drop down before fading ("windowheight" or "pageheight") var snowdistance = "pageheight"; ///////////Stop Config////////////////////////////////// var ie4up = (document.all) ? 1 : 0; var ns6up = (document.getElementById&&!document.all) ? 1 : 0; function iecompattest(){ return (document.compatMode && document.compatMode!="BackCompat")? document.documentElement : document.body } var dx, xp, yp; // coordinate and position variables var am, stx, sty; // amplitude and step variables var i, doc_width = 800, doc_height = 600; if (ns6up) { doc_width = self.innerWidth; doc_height = self.innerHeight; } else if (ie4up) { doc_width = iecompattest().clientWidth; doc_height = iecompattest().clientHeight; } dx = new Array(); xp = new Array(); yp = new Array(); am = new Array(); stx = new Array(); sty = new Array(); snowsrc=(snowsrc.indexOf("dynamicdrive.com")!=-1)? "snow.gif" : snowsrc for (i = 0; i < no; ++ i) { dx[i] = 0; // set coordinate variables xp[i] = Math.random()*(doc_width-50); // set position variables yp[i] = Math.random()*doc_height; am[i] = Math.random()*20; // set amplitude variables stx[i] = 0.02 + Math.random()/10; // set step variables sty[i] = 0.7 + Math.random(); // set step variables if (ie4up||ns6up) { if (i == 0) { document.write("
<\/a><\/div>"); } else { document.write("
<\/div>"); } } } function snowIE_NS6() { // IE and NS6 main animation function doc_width = ns6up?window.innerWidth-10 : iecompattest().clientWidth-10; doc_height=(window.innerHeight && snowdistance=="windowheight")? window.innerHeight : (ie4up && snowdistance=="windowheight")? iecompattest().clientHeight : (ie4up && !window.opera && snowdistance=="pageheight")? iecompattest().scrollHeight : iecompattest().offsetHeight; for (i = 0; i < no; ++ i) { // iterate for every dot yp[i] += sty[i]; if (yp[i] > doc_height-50) { xp[i] = Math.random()*(doc_width-am[i]-30); yp[i] = 0; stx[i] = 0.02 + Math.random()/10; sty[i] = 0.7 + Math.random(); } dx[i] += stx[i]; document.getElementById("dot"+i).style.top=yp[i]+"px"; document.getElementById("dot"+i).style.left=xp[i] + am[i]*Math.sin(dx[i])+"px"; } snowtimer=setTimeout("snowIE_NS6()", 10); } function hidesnow(){ if (window.snowtimer) clearTimeout(snowtimer) for (i=0; i0) setTimeout("hidesnow()", hidesnowtime*1000) }

Vardag Helg & Tankar

vårsol

Hej alla läsare !
Haft en bra dag ? Min har varit helt okej, slutade redan vid halv två tiden. Då drog jag hem till Mikis eftersom vi skulle ses, men hon höll på att städa för fullt så jag drog dit då länge. Efter ett tag drog vi upp mot centrum eftersom Emma skulle få hennes gammla brillor. Sen satt vi där ett bra tag och bara njöt för fullt av solen. Sjukt skönt med sol ! Men jag ångrade att jag inte tog vårjackan i mosre för de blev jävligt varmt med den tjocka vinterjackan. Vid 4 tiden så tog jag bussen till Brandbergen och gick hem till Emil, vi chillade ett tag och åt lite kladdkaka. Sen drog vi till mig. Och jag har sökt sommarjobb som fan idag har hittat flera olika ställen. Kanske inte världens roligaste grejjer men de duger och de är grymt bra betalt eftersom jag inte behöver betala skatt ! De är sjukt nice. Nu får jag hålla tummarna på att få något utav dom jag sökt på. Men ska söka lite till och se vad jag hittar. Alltid bra med många i fall man får ett NEJ så kan man ju alltid få ett JA på något anant ställe. Och jag vet redan nu, jag kommer behöva pengar i sommar. Vad är en sommar om man inte har pengar till något ? Visst de är hur skönt som helst att bara sitta i solen med polarna och bara leva livet. Men pengaproblemen uppkommer alltid i slutändan. Jag tror dom flesta förstår mig eller ?











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: