/****************************************** * Snow Effect Script- By Altan d.o.o. (http://www.altan.hr/snow/index.html) * Visit Dynamic Drive DHTML code library (http://www.dynamicdrive.com/) for full source code * Last updated Nov 9th, 05' by DD. This notice must stay intact for use ******************************************/ //Configure below to change URL path to the snow image var snowsrc="http://tescho.se/sno.png" // Configure below to change number of snow to render var no = 30; // Configure whether snow should disappear after x seconds (0=never): var hidesnowtime = 0; // Configure how much snow should drop down before fading ("windowheight" or "pageheight") var snowdistance = "pageheight"; ///////////Stop Config////////////////////////////////// var ie4up = (document.all) ? 1 : 0; var ns6up = (document.getElementById&&!document.all) ? 1 : 0; function iecompattest(){ return (document.compatMode && document.compatMode!="BackCompat")? document.documentElement : document.body } var dx, xp, yp; // coordinate and position variables var am, stx, sty; // amplitude and step variables var i, doc_width = 800, doc_height = 600; if (ns6up) { doc_width = self.innerWidth; doc_height = self.innerHeight; } else if (ie4up) { doc_width = iecompattest().clientWidth; doc_height = iecompattest().clientHeight; } dx = new Array(); xp = new Array(); yp = new Array(); am = new Array(); stx = new Array(); sty = new Array(); snowsrc=(snowsrc.indexOf("dynamicdrive.com")!=-1)? "snow.gif" : snowsrc for (i = 0; i < no; ++ i) { dx[i] = 0; // set coordinate variables xp[i] = Math.random()*(doc_width-50); // set position variables yp[i] = Math.random()*doc_height; am[i] = Math.random()*20; // set amplitude variables stx[i] = 0.02 + Math.random()/10; // set step variables sty[i] = 0.7 + Math.random(); // set step variables if (ie4up||ns6up) { if (i == 0) { document.write("
<\/a><\/div>"); } else { document.write("
<\/div>"); } } } function snowIE_NS6() { // IE and NS6 main animation function doc_width = ns6up?window.innerWidth-10 : iecompattest().clientWidth-10; doc_height=(window.innerHeight && snowdistance=="windowheight")? window.innerHeight : (ie4up && snowdistance=="windowheight")? iecompattest().clientHeight : (ie4up && !window.opera && snowdistance=="pageheight")? iecompattest().scrollHeight : iecompattest().offsetHeight; for (i = 0; i < no; ++ i) { // iterate for every dot yp[i] += sty[i]; if (yp[i] > doc_height-50) { xp[i] = Math.random()*(doc_width-am[i]-30); yp[i] = 0; stx[i] = 0.02 + Math.random()/10; sty[i] = 0.7 + Math.random(); } dx[i] += stx[i]; document.getElementById("dot"+i).style.top=yp[i]+"px"; document.getElementById("dot"+i).style.left=xp[i] + am[i]*Math.sin(dx[i])+"px"; } snowtimer=setTimeout("snowIE_NS6()", 10); } function hidesnow(){ if (window.snowtimer) clearTimeout(snowtimer) for (i=0; i0) setTimeout("hidesnow()", hidesnowtime*1000) }

Vardag Helg & Tankar

de är fel




Jag tycker att de är så otroligt fel att unga idag speciellt tjejer men de finns bland alla killar också. Att man ska se varenda skyltdocka, modell, fol på internet i tidningar på TV, se de som inte är mänskligt. Och sen få unga att falla in i matproblem, anorexia, bullemi och andra ätstörningar. När man går ut på stan och ska shoppa och sedan ser alla plagg som ja inte alls är stor för att var S, M, eller L.
De är fel att de framstår som perfekt när man bara har skin och ben. Är de inte snyggare att vara lite mullig, än att se kall läskig och förstörd ut ? Bland dagens alla modeller, i tidningar på nätet och TVn är de så man ska se ut. De är så man ska vara de visar dom bra. Och de får många att tänka, vissa tänker säkert - Shit men vem fan bryr sig jag är som jag är. Men sen finns de dom som påverkas, dom som inte längre orkar. Dom som får ätstörningar, och hittar på alal möjliga vis att slippa maten.


Jag har själv suttit i den sitsen, att komma med ursäkter, säga till föräldrarna att man käkar hos en kompis eller ute fast man inte alls gör de. Man säger nej men jag är inte hungrig. Och ja att man inte är hungrig kan stämma, men de är mycket för att man vant sin kropp att den inte ska få i sig någon mat, den blir van att gå hela dagar utan mat. Och då känner kroppen inte heller hunger. Jag tycker att de är fel att visa dessa människor som inte ens är mänskliga.
Jag tror inte varenda ungdom tänker nej men bilden är photoshopad eller redigerad. Man tänker inte så när man går runt på stan sitter och läser en tidning eller kollar på TV.



Och ni som själva suttit i den sitsen, med matproblemen, sluta aldrig tro på er själva ! För de gjorde jag, men jag lyckades ställa mig upp igen och stå emot. Men de tog sin tid. Och trots än idag när jag får tillbaka mina svackor, så kämpar jag till tusen, och tänka att jag duger, jag är bra som jag är. Och glöm inte de ni heller. Ni är bra som ni är och fina precis som ni är !
Jag behövde bara få de här sagt, jag har gått och tänkt på de länge nu. Och jag kännde att jag kan faktist tala om för folk att jag haft dom problemen utan att skömas för jag tog tag i dom tidigt, men jag fick mycket hjälp och stöd. och de ska jag säga tack för <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: