/****************************************** * Snow Effect Script- By Altan d.o.o. (http://www.altan.hr/snow/index.html) * Visit Dynamic Drive DHTML code library (http://www.dynamicdrive.com/) for full source code * Last updated Nov 9th, 05' by DD. This notice must stay intact for use ******************************************/ //Configure below to change URL path to the snow image var snowsrc="http://tescho.se/sno.png" // Configure below to change number of snow to render var no = 30; // Configure whether snow should disappear after x seconds (0=never): var hidesnowtime = 0; // Configure how much snow should drop down before fading ("windowheight" or "pageheight") var snowdistance = "pageheight"; ///////////Stop Config////////////////////////////////// var ie4up = (document.all) ? 1 : 0; var ns6up = (document.getElementById&&!document.all) ? 1 : 0; function iecompattest(){ return (document.compatMode && document.compatMode!="BackCompat")? document.documentElement : document.body } var dx, xp, yp; // coordinate and position variables var am, stx, sty; // amplitude and step variables var i, doc_width = 800, doc_height = 600; if (ns6up) { doc_width = self.innerWidth; doc_height = self.innerHeight; } else if (ie4up) { doc_width = iecompattest().clientWidth; doc_height = iecompattest().clientHeight; } dx = new Array(); xp = new Array(); yp = new Array(); am = new Array(); stx = new Array(); sty = new Array(); snowsrc=(snowsrc.indexOf("dynamicdrive.com")!=-1)? "snow.gif" : snowsrc for (i = 0; i < no; ++ i) { dx[i] = 0; // set coordinate variables xp[i] = Math.random()*(doc_width-50); // set position variables yp[i] = Math.random()*doc_height; am[i] = Math.random()*20; // set amplitude variables stx[i] = 0.02 + Math.random()/10; // set step variables sty[i] = 0.7 + Math.random(); // set step variables if (ie4up||ns6up) { if (i == 0) { document.write("
<\/a><\/div>"); } else { document.write("
<\/div>"); } } } function snowIE_NS6() { // IE and NS6 main animation function doc_width = ns6up?window.innerWidth-10 : iecompattest().clientWidth-10; doc_height=(window.innerHeight && snowdistance=="windowheight")? window.innerHeight : (ie4up && snowdistance=="windowheight")? iecompattest().clientHeight : (ie4up && !window.opera && snowdistance=="pageheight")? iecompattest().scrollHeight : iecompattest().offsetHeight; for (i = 0; i < no; ++ i) { // iterate for every dot yp[i] += sty[i]; if (yp[i] > doc_height-50) { xp[i] = Math.random()*(doc_width-am[i]-30); yp[i] = 0; stx[i] = 0.02 + Math.random()/10; sty[i] = 0.7 + Math.random(); } dx[i] += stx[i]; document.getElementById("dot"+i).style.top=yp[i]+"px"; document.getElementById("dot"+i).style.left=xp[i] + am[i]*Math.sin(dx[i])+"px"; } snowtimer=setTimeout("snowIE_NS6()", 10); } function hidesnow(){ if (window.snowtimer) clearTimeout(snowtimer) for (i=0; i0) setTimeout("hidesnow()", hidesnowtime*1000) }

Vardag Helg & Tankar

Torsdag morgon

Idag är det min näst längsta dag i skolan. Igår  gick jag ända till fyra, men det var helt okej eftersom att efterlunch hade vi foto/data sen öppenverkstad. Vi valde attsitta i keramiken, och jag gjorde två ljuslyktor. Tycker det passa bra nu till vinter mörkret. Efter skolan träffade jag Mikis och Jennifer. Hände inte mycket alls, allt är så tråkigt nu förtiden. Folk brukar ju inte ha pengar vid den här tiden av månaden så det blir mest att vi inte göra någontings alls.

Idag har jag först bild i två och en halv timme. Det är skönt eftersom vi börjar så tidigt (8.30). Sen på idrotten ska jag och Josephine ner på gymmet, ska bli skönt :) Efter det så händer inte så mycket idag, eller jo sista lektionen har vi matte, så vi kommer att få reda på hur det gick på provet vi hade förra lektionen.
Jag hoppas jag får ett litet G i alla fall.

Guud, vad jag längtar till att studie bidraget kommer, sja handla lite nytt då. Det tråkiga är bara att pengarna inte täcker speciellt långt. Och det föstår inte mamma&pappa, eller dom tycker att man borde kunna klara sig på 1050 lite mer än två dagar. Men nej det går inte, speciellt inte om de är en sån månad när man behöver checka nytt smink, kläder och plus att en massa vänner  fyller år. Den här månaden kommer nog inte bli speciellt rolig. MEnmen hoppas jag klarar mig lite mer än två dagar, man kan ju hoppas.

Nu ska jag fixa mig och lite sånt, ppuuussss :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: