/****************************************** * Snow Effect Script- By Altan d.o.o. (http://www.altan.hr/snow/index.html) * Visit Dynamic Drive DHTML code library (http://www.dynamicdrive.com/) for full source code * Last updated Nov 9th, 05' by DD. This notice must stay intact for use ******************************************/ //Configure below to change URL path to the snow image var snowsrc="http://tescho.se/sno.png" // Configure below to change number of snow to render var no = 30; // Configure whether snow should disappear after x seconds (0=never): var hidesnowtime = 0; // Configure how much snow should drop down before fading ("windowheight" or "pageheight") var snowdistance = "pageheight"; ///////////Stop Config////////////////////////////////// var ie4up = (document.all) ? 1 : 0; var ns6up = (document.getElementById&&!document.all) ? 1 : 0; function iecompattest(){ return (document.compatMode && document.compatMode!="BackCompat")? document.documentElement : document.body } var dx, xp, yp; // coordinate and position variables var am, stx, sty; // amplitude and step variables var i, doc_width = 800, doc_height = 600; if (ns6up) { doc_width = self.innerWidth; doc_height = self.innerHeight; } else if (ie4up) { doc_width = iecompattest().clientWidth; doc_height = iecompattest().clientHeight; } dx = new Array(); xp = new Array(); yp = new Array(); am = new Array(); stx = new Array(); sty = new Array(); snowsrc=(snowsrc.indexOf("dynamicdrive.com")!=-1)? "snow.gif" : snowsrc for (i = 0; i < no; ++ i) { dx[i] = 0; // set coordinate variables xp[i] = Math.random()*(doc_width-50); // set position variables yp[i] = Math.random()*doc_height; am[i] = Math.random()*20; // set amplitude variables stx[i] = 0.02 + Math.random()/10; // set step variables sty[i] = 0.7 + Math.random(); // set step variables if (ie4up||ns6up) { if (i == 0) { document.write("
<\/a><\/div>"); } else { document.write("
<\/div>"); } } } function snowIE_NS6() { // IE and NS6 main animation function doc_width = ns6up?window.innerWidth-10 : iecompattest().clientWidth-10; doc_height=(window.innerHeight && snowdistance=="windowheight")? window.innerHeight : (ie4up && snowdistance=="windowheight")? iecompattest().clientHeight : (ie4up && !window.opera && snowdistance=="pageheight")? iecompattest().scrollHeight : iecompattest().offsetHeight; for (i = 0; i < no; ++ i) { // iterate for every dot yp[i] += sty[i]; if (yp[i] > doc_height-50) { xp[i] = Math.random()*(doc_width-am[i]-30); yp[i] = 0; stx[i] = 0.02 + Math.random()/10; sty[i] = 0.7 + Math.random(); } dx[i] += stx[i]; document.getElementById("dot"+i).style.top=yp[i]+"px"; document.getElementById("dot"+i).style.left=xp[i] + am[i]*Math.sin(dx[i])+"px"; } snowtimer=setTimeout("snowIE_NS6()", 10); } function hidesnow(){ if (window.snowtimer) clearTimeout(snowtimer) for (i=0; i0) setTimeout("hidesnow()", hidesnowtime*1000) }

Vardag Helg & Tankar

snöade idag

Vid tre tiden låg jag och Emil och kollade på film. Batman, som han längtat efter att  få se, men den var faktist helt okej. Sammtidigt fick jag för mig att jag skulle dra upp parsienerna och så, och då såg jag att det snöade. Årets första snö.
Men som nog alla vet så försvann det lika snabbt som det kom.


Efter det började mamma och jag att tjaffs om att jag inte klarar mig på studiebidraget. Utan det är slut lika fort som det kommer in på kontot.  Men det slutade med att vi grät. Efter att min bror gick bort i våras, så är ingenting lät. Jag känner mig tom men sammtidigt lycklig för dom jag har kvar. men något fatas. Det är så mycket som jag vill berätta för honom men det känns itne som om jag kan ta mig tiden och bara sitta vid hans plats och prata. Det känns konstigt. Jag åker dit ofta men då gör jag det bara fint med blommor och ljus. Men jag har aldrig suttit och bara pratat. Jag har inte tagit det steget än. Skulle det kanske kännas bättre ? Jag vet inte men den dagen kommer nog.


Nu ska jag ut och röka men skriver nog mer senare....ha det bra :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: