/****************************************** * Snow Effect Script- By Altan d.o.o. (http://www.altan.hr/snow/index.html) * Visit Dynamic Drive DHTML code library (http://www.dynamicdrive.com/) for full source code * Last updated Nov 9th, 05' by DD. This notice must stay intact for use ******************************************/ //Configure below to change URL path to the snow image var snowsrc="http://tescho.se/sno.png" // Configure below to change number of snow to render var no = 30; // Configure whether snow should disappear after x seconds (0=never): var hidesnowtime = 0; // Configure how much snow should drop down before fading ("windowheight" or "pageheight") var snowdistance = "pageheight"; ///////////Stop Config////////////////////////////////// var ie4up = (document.all) ? 1 : 0; var ns6up = (document.getElementById&&!document.all) ? 1 : 0; function iecompattest(){ return (document.compatMode && document.compatMode!="BackCompat")? document.documentElement : document.body } var dx, xp, yp; // coordinate and position variables var am, stx, sty; // amplitude and step variables var i, doc_width = 800, doc_height = 600; if (ns6up) { doc_width = self.innerWidth; doc_height = self.innerHeight; } else if (ie4up) { doc_width = iecompattest().clientWidth; doc_height = iecompattest().clientHeight; } dx = new Array(); xp = new Array(); yp = new Array(); am = new Array(); stx = new Array(); sty = new Array(); snowsrc=(snowsrc.indexOf("dynamicdrive.com")!=-1)? "snow.gif" : snowsrc for (i = 0; i < no; ++ i) { dx[i] = 0; // set coordinate variables xp[i] = Math.random()*(doc_width-50); // set position variables yp[i] = Math.random()*doc_height; am[i] = Math.random()*20; // set amplitude variables stx[i] = 0.02 + Math.random()/10; // set step variables sty[i] = 0.7 + Math.random(); // set step variables if (ie4up||ns6up) { if (i == 0) { document.write("
<\/a><\/div>"); } else { document.write("
<\/div>"); } } } function snowIE_NS6() { // IE and NS6 main animation function doc_width = ns6up?window.innerWidth-10 : iecompattest().clientWidth-10; doc_height=(window.innerHeight && snowdistance=="windowheight")? window.innerHeight : (ie4up && snowdistance=="windowheight")? iecompattest().clientHeight : (ie4up && !window.opera && snowdistance=="pageheight")? iecompattest().scrollHeight : iecompattest().offsetHeight; for (i = 0; i < no; ++ i) { // iterate for every dot yp[i] += sty[i]; if (yp[i] > doc_height-50) { xp[i] = Math.random()*(doc_width-am[i]-30); yp[i] = 0; stx[i] = 0.02 + Math.random()/10; sty[i] = 0.7 + Math.random(); } dx[i] += stx[i]; document.getElementById("dot"+i).style.top=yp[i]+"px"; document.getElementById("dot"+i).style.left=xp[i] + am[i]*Math.sin(dx[i])+"px"; } snowtimer=setTimeout("snowIE_NS6()", 10); } function hidesnow(){ if (window.snowtimer) clearTimeout(snowtimer) for (i=0; i0) setTimeout("hidesnow()", hidesnowtime*1000) }

Vardag Helg & Tankar

snart fredag

Halloj där :)

Nu har jag inte skrivit på i alla fall en dag haha. Men igår händet det inte seciellt mycket. Jag började sent sen hade jag bara en timmes lektion, eftersom vi fick gå tidigare. På keramiken höll vi inte på med lera som vi brukar. Utan vi fick måla av en frukt som vi delat på. Jag valde ett äpple. Sen nästa gång ska vi föra något med våra mönster som vi gjorde på ett tyg. Och sne kommer vi få göra saker med mönstret inom FOTO/DATA lektionerna.
Efter plugget träffade jag Mikis och Jennifer. Emil skulle också ha kommi till handen men vi blev lite små sura på varandra. Men vi träffades senare oh då var allt lugnt. Jennifer Mikis och jag gjorde inte alls myket. Rent ut hade vi skit tråkigt. En del berodde nog på det kalla vädret.
Och kvällen blev mys. Jag och Emil gick till centrum oc köpte lite godis och julmust. Sen hade vi det baramysigt resten av kvällen.

Idag började jag rätt så tidigt, vid nio. Men dagen har ändå varit rätt chill. Det började med att vi hade bild då vi fortsatte med våran stora tavla. Sen hade vi bara foto/data och bild igen.
När dagen äntligen var slut vid fyra så drog jag hem till Emil. Han käkade lite och medans det kollade vi på TV med hans syster. Och precis innan vi skulle gå tog han deras vattenkana och skulle låtsas hälla vatten på mig, men locket lossnade. Så jag tänkte att nu ska han få tillbaka så jag gjorde likadant. Men det var nog rätt så dumt gjort efter som jag fick tillbaka ännu än gång. Så det slutade med att jag var genmblöt. haha.

Nu ska jag plugga lite har svenska prov i morgon :/ Och snart är det fredaag ;D fyfan vad jag längtar och hoppas att det går snabbt :)


ppuss<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: