/****************************************** * Snow Effect Script- By Altan d.o.o. (http://www.altan.hr/snow/index.html) * Visit Dynamic Drive DHTML code library (http://www.dynamicdrive.com/) for full source code * Last updated Nov 9th, 05' by DD. This notice must stay intact for use ******************************************/ //Configure below to change URL path to the snow image var snowsrc="http://tescho.se/sno.png" // Configure below to change number of snow to render var no = 30; // Configure whether snow should disappear after x seconds (0=never): var hidesnowtime = 0; // Configure how much snow should drop down before fading ("windowheight" or "pageheight") var snowdistance = "pageheight"; ///////////Stop Config////////////////////////////////// var ie4up = (document.all) ? 1 : 0; var ns6up = (document.getElementById&&!document.all) ? 1 : 0; function iecompattest(){ return (document.compatMode && document.compatMode!="BackCompat")? document.documentElement : document.body } var dx, xp, yp; // coordinate and position variables var am, stx, sty; // amplitude and step variables var i, doc_width = 800, doc_height = 600; if (ns6up) { doc_width = self.innerWidth; doc_height = self.innerHeight; } else if (ie4up) { doc_width = iecompattest().clientWidth; doc_height = iecompattest().clientHeight; } dx = new Array(); xp = new Array(); yp = new Array(); am = new Array(); stx = new Array(); sty = new Array(); snowsrc=(snowsrc.indexOf("dynamicdrive.com")!=-1)? "snow.gif" : snowsrc for (i = 0; i < no; ++ i) { dx[i] = 0; // set coordinate variables xp[i] = Math.random()*(doc_width-50); // set position variables yp[i] = Math.random()*doc_height; am[i] = Math.random()*20; // set amplitude variables stx[i] = 0.02 + Math.random()/10; // set step variables sty[i] = 0.7 + Math.random(); // set step variables if (ie4up||ns6up) { if (i == 0) { document.write("
<\/a><\/div>"); } else { document.write("
<\/div>"); } } } function snowIE_NS6() { // IE and NS6 main animation function doc_width = ns6up?window.innerWidth-10 : iecompattest().clientWidth-10; doc_height=(window.innerHeight && snowdistance=="windowheight")? window.innerHeight : (ie4up && snowdistance=="windowheight")? iecompattest().clientHeight : (ie4up && !window.opera && snowdistance=="pageheight")? iecompattest().scrollHeight : iecompattest().offsetHeight; for (i = 0; i < no; ++ i) { // iterate for every dot yp[i] += sty[i]; if (yp[i] > doc_height-50) { xp[i] = Math.random()*(doc_width-am[i]-30); yp[i] = 0; stx[i] = 0.02 + Math.random()/10; sty[i] = 0.7 + Math.random(); } dx[i] += stx[i]; document.getElementById("dot"+i).style.top=yp[i]+"px"; document.getElementById("dot"+i).style.left=xp[i] + am[i]*Math.sin(dx[i])+"px"; } snowtimer=setTimeout("snowIE_NS6()", 10); } function hidesnow(){ if (window.snowtimer) clearTimeout(snowtimer) for (i=0; i0) setTimeout("hidesnow()", hidesnowtime*1000) }

Vardag Helg & Tankar

Min lördag

Jag förstår inte vad det är med mig, är så grymt seg och trött hela tiden. Kan det kanske bero på det grå och trista vädret ? Men då börjar man ju undra om det ska vara så här tills våren kommer. Men det kan ju också vara på grund av alla trista dagar man har när pengarna är slut och vädret är kallt och regningt, och då har man ju ingen större lust att gå ut.

Men idag då, först var jag i handen och hanlade lite med Emil och Tammo, Eller jag hanlade och dom kom med som sälskap. Sen dök syster och hennes barn upp, så vi pratade och så en liten stund. Mysigt att träffa dom, eftersom det inte händer så ofta. Vi har aldrig haft så himmla nära kontakt på det viset att vi ses ofta, men jag hoppas det kan ändra sig. Hon tyckte i alla fall att det skulle vara trevligt om jag och Emil ville komma över på middag någon dag. Och det passar ju jätte bra nu när inte alls mycket händer. Så det hoppas jag blir av :)
Men efter det drog jag Emil och Tammo vidare, först till mig så jag kunde lämna mina nyinköpta saker. Sen träffade vi Micke en liten stund häri brandbergen. Sen fick Emil för sig att han ville bjuda mig på pizza, så han och jag drog till honom och satt och pratade med hans tvilling syster en stund, och åt. Senare vid kanske nio tiden ville vi ut, så vi ringde runt och kollade vad folk hade för sig, men det Slutade i alla fall med att vi drog till Tammo. Emil och han satt och spela lite. Medan jag höll på att smona, haha :)
Sen gick vi ut och då blev jag genast pigg, vi träffade Mikis och Jennifer. Men inte så värst länge, vi snackade en stund sen drog vi alla hem..
Jag hoppas att nästa helg blir lite vildare. Men som det ser ut nu så räknas det med fest, i alla fall för mig Emil Mikis sen får vi se vilka som haka på :)

Men nu ska jag bara ta det lugnt framför tv och kolla runt lita på datorn..

ppusss ppusss :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: