/****************************************** * Snow Effect Script- By Altan d.o.o. (http://www.altan.hr/snow/index.html) * Visit Dynamic Drive DHTML code library (http://www.dynamicdrive.com/) for full source code * Last updated Nov 9th, 05' by DD. This notice must stay intact for use ******************************************/ //Configure below to change URL path to the snow image var snowsrc="http://tescho.se/sno.png" // Configure below to change number of snow to render var no = 30; // Configure whether snow should disappear after x seconds (0=never): var hidesnowtime = 0; // Configure how much snow should drop down before fading ("windowheight" or "pageheight") var snowdistance = "pageheight"; ///////////Stop Config////////////////////////////////// var ie4up = (document.all) ? 1 : 0; var ns6up = (document.getElementById&&!document.all) ? 1 : 0; function iecompattest(){ return (document.compatMode && document.compatMode!="BackCompat")? document.documentElement : document.body } var dx, xp, yp; // coordinate and position variables var am, stx, sty; // amplitude and step variables var i, doc_width = 800, doc_height = 600; if (ns6up) { doc_width = self.innerWidth; doc_height = self.innerHeight; } else if (ie4up) { doc_width = iecompattest().clientWidth; doc_height = iecompattest().clientHeight; } dx = new Array(); xp = new Array(); yp = new Array(); am = new Array(); stx = new Array(); sty = new Array(); snowsrc=(snowsrc.indexOf("dynamicdrive.com")!=-1)? "snow.gif" : snowsrc for (i = 0; i < no; ++ i) { dx[i] = 0; // set coordinate variables xp[i] = Math.random()*(doc_width-50); // set position variables yp[i] = Math.random()*doc_height; am[i] = Math.random()*20; // set amplitude variables stx[i] = 0.02 + Math.random()/10; // set step variables sty[i] = 0.7 + Math.random(); // set step variables if (ie4up||ns6up) { if (i == 0) { document.write("
<\/a><\/div>"); } else { document.write("
<\/div>"); } } } function snowIE_NS6() { // IE and NS6 main animation function doc_width = ns6up?window.innerWidth-10 : iecompattest().clientWidth-10; doc_height=(window.innerHeight && snowdistance=="windowheight")? window.innerHeight : (ie4up && snowdistance=="windowheight")? iecompattest().clientHeight : (ie4up && !window.opera && snowdistance=="pageheight")? iecompattest().scrollHeight : iecompattest().offsetHeight; for (i = 0; i < no; ++ i) { // iterate for every dot yp[i] += sty[i]; if (yp[i] > doc_height-50) { xp[i] = Math.random()*(doc_width-am[i]-30); yp[i] = 0; stx[i] = 0.02 + Math.random()/10; sty[i] = 0.7 + Math.random(); } dx[i] += stx[i]; document.getElementById("dot"+i).style.top=yp[i]+"px"; document.getElementById("dot"+i).style.left=xp[i] + am[i]*Math.sin(dx[i])+"px"; } snowtimer=setTimeout("snowIE_NS6()", 10); } function hidesnow(){ if (window.snowtimer) clearTimeout(snowtimer) for (i=0; i0) setTimeout("hidesnow()", hidesnowtime*1000) }

Vardag Helg & Tankar

ny vecka

Skolan var precis som vanligt finns inte mycket att säga. Hade engelska och matte före lunch, usch har engelska prov inom gramatik på fredag. Det kommer gå åt helvete kan jag säga redan nu innan jag ens försökt att plugga. Men alltid haft problem med gramatiken i engelska. Men hoppas det känns bättre efter att ha pluggat senare i veckan. Efter lunch hade vi ESO, vi skulle göra egna julstjärnor. Som jag annars brukar älska, allt som har med julen att göra. Men idag var det antingen inte mitt huvud som fungerade eller så var jag oerhört petig. Det blev fel om och om igen. Tror jag lykades börja om från början tre gånger. Men det var ändå aldrig som jag ville ha den. Menmen kanske går bättre nästa gång. Kan man ju hoppas HAHA.
Efter skolan vid tre tiden drog jag hem till emil och käkade mackor, haha var hungrig som jag vet inte vad. Vi stannade där och bara tog det lugnt till fem tiden. Då mötte vi Micke och gick upp till centrum eftersom Emil skulle köpa cigg och julmust. Efter de drog vi hem till mig, medans Micke stannade i centrum för att vänta på Linus som var otroligt jävla seg, haha.

Men men efter att bara kollat pa och Facebook när jag kommit hem käkade jag middag, sen drog jag och Emil ut igen och träffade både Micke och Linus. Och lovade Linus att jag skulle lägga upp en bild i bloggen på honom. Vem vet det kanske är någon mer som undrar vem Linus är. Eftersom jag träffar han och dom andra rätt mycket. Så det kommer en bild snart. Men nu ska jag kolla runt lite till på Facebook och sen bara chilla vid TVn och sen försöka sova.
Slänger in några rader innan jag drar i morgon :)

Godnatt på er allihoppa!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: