/****************************************** * Snow Effect Script- By Altan d.o.o. (http://www.altan.hr/snow/index.html) * Visit Dynamic Drive DHTML code library (http://www.dynamicdrive.com/) for full source code * Last updated Nov 9th, 05' by DD. This notice must stay intact for use ******************************************/ //Configure below to change URL path to the snow image var snowsrc="http://tescho.se/sno.png" // Configure below to change number of snow to render var no = 30; // Configure whether snow should disappear after x seconds (0=never): var hidesnowtime = 0; // Configure how much snow should drop down before fading ("windowheight" or "pageheight") var snowdistance = "pageheight"; ///////////Stop Config////////////////////////////////// var ie4up = (document.all) ? 1 : 0; var ns6up = (document.getElementById&&!document.all) ? 1 : 0; function iecompattest(){ return (document.compatMode && document.compatMode!="BackCompat")? document.documentElement : document.body } var dx, xp, yp; // coordinate and position variables var am, stx, sty; // amplitude and step variables var i, doc_width = 800, doc_height = 600; if (ns6up) { doc_width = self.innerWidth; doc_height = self.innerHeight; } else if (ie4up) { doc_width = iecompattest().clientWidth; doc_height = iecompattest().clientHeight; } dx = new Array(); xp = new Array(); yp = new Array(); am = new Array(); stx = new Array(); sty = new Array(); snowsrc=(snowsrc.indexOf("dynamicdrive.com")!=-1)? "snow.gif" : snowsrc for (i = 0; i < no; ++ i) { dx[i] = 0; // set coordinate variables xp[i] = Math.random()*(doc_width-50); // set position variables yp[i] = Math.random()*doc_height; am[i] = Math.random()*20; // set amplitude variables stx[i] = 0.02 + Math.random()/10; // set step variables sty[i] = 0.7 + Math.random(); // set step variables if (ie4up||ns6up) { if (i == 0) { document.write("
<\/a><\/div>"); } else { document.write("
<\/div>"); } } } function snowIE_NS6() { // IE and NS6 main animation function doc_width = ns6up?window.innerWidth-10 : iecompattest().clientWidth-10; doc_height=(window.innerHeight && snowdistance=="windowheight")? window.innerHeight : (ie4up && snowdistance=="windowheight")? iecompattest().clientHeight : (ie4up && !window.opera && snowdistance=="pageheight")? iecompattest().scrollHeight : iecompattest().offsetHeight; for (i = 0; i < no; ++ i) { // iterate for every dot yp[i] += sty[i]; if (yp[i] > doc_height-50) { xp[i] = Math.random()*(doc_width-am[i]-30); yp[i] = 0; stx[i] = 0.02 + Math.random()/10; sty[i] = 0.7 + Math.random(); } dx[i] += stx[i]; document.getElementById("dot"+i).style.top=yp[i]+"px"; document.getElementById("dot"+i).style.left=xp[i] + am[i]*Math.sin(dx[i])+"px"; } snowtimer=setTimeout("snowIE_NS6()", 10); } function hidesnow(){ if (window.snowtimer) clearTimeout(snowtimer) for (i=0; i0) setTimeout("hidesnow()", hidesnowtime*1000) }

Vardag Helg & Tankar

Helgen 12-14/12

kan man säga mer än fyfan vad skönt med fredag. Nu är det bara en vecka kvar till lovet och det tror jag kommer gå snabbt. På torsdag och fredag nästa vecka är det dags att handla alla julklappar till nära och kära. Men tyvärr kan jag inte skriva vad det blir för något utan de får ni veta efter jul!
Har prov idag i engelska, men det är första gången jag pluggat och vet vilken text de är prov på plus alla 70 gloser kan jag. Så jag kommer bli förvånad om jag får ett IG. Då måste jag helt enkelt vara helt blåst. Men på tal om prov, nästa vecka har jag tre prov ! Fyfan, ett i matte, ett i datakunskap, och ett till omprov i engelska. Kommer bli körigt, men det löser sig nog. Idag då, ska jag träffa Angelica efter skolan, sen skulle Mikis Jennifer Emil och Tammo också komma ner till Handen. Och ikväll händer det nog inte så värst mycket. Eftersom vi ska fira Mikis på lördag istället. Hon fyller 16 på måndag. Som det ser ut nu ska vi kröka hos hennes bror Micke, men man vet aldrig vad som händer.
Och på lördag är det Lucia med för den delen så har lovat kusinerna att komma ner under dagen och ta en fika med dom. Mysigt! Och på söndag kommer det bli jobbigt att gå upp, jag och Emil ska in till stan och vi ska vara där redan 11.15 för att han ska göra en magnetrönken, pga av knät som skadades när jag krockade med moppen. Usch vad jag skäms. Haha men roligt var det. Vi åkte på vägen nere vid ÖB i sommras, sen börjar han skrika HEJ till några polare, och dum som jag är blev jag nyfiken på vilka det var så jag vänder mig om och sammtidigt råkar jag gasa på, det sista jag minns är att jag skriker, och efter det ligger på marken och vet inte om jag ska skratta eller gråta, men det blev att både jag och Emil låg och as garva. Trots att vi inte kunde gå normalt på två-tre veckor. Haha så det kan gå, men yfan vad kul det var, jag vet att det låter konstigt tt vi tyckte det var så roligt, men hela händelsen blev som ett skämt.
Men nu ska jag torka håret och fixa mig lite till, sen vid 08.50 är det dags att börja gå till plugget.
Så ha det bäst ! hörs mer ikväll :)
ppuss&Kram <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: