/****************************************** * Snow Effect Script- By Altan d.o.o. (http://www.altan.hr/snow/index.html) * Visit Dynamic Drive DHTML code library (http://www.dynamicdrive.com/) for full source code * Last updated Nov 9th, 05' by DD. This notice must stay intact for use ******************************************/ //Configure below to change URL path to the snow image var snowsrc="http://tescho.se/sno.png" // Configure below to change number of snow to render var no = 30; // Configure whether snow should disappear after x seconds (0=never): var hidesnowtime = 0; // Configure how much snow should drop down before fading ("windowheight" or "pageheight") var snowdistance = "pageheight"; ///////////Stop Config////////////////////////////////// var ie4up = (document.all) ? 1 : 0; var ns6up = (document.getElementById&&!document.all) ? 1 : 0; function iecompattest(){ return (document.compatMode && document.compatMode!="BackCompat")? document.documentElement : document.body } var dx, xp, yp; // coordinate and position variables var am, stx, sty; // amplitude and step variables var i, doc_width = 800, doc_height = 600; if (ns6up) { doc_width = self.innerWidth; doc_height = self.innerHeight; } else if (ie4up) { doc_width = iecompattest().clientWidth; doc_height = iecompattest().clientHeight; } dx = new Array(); xp = new Array(); yp = new Array(); am = new Array(); stx = new Array(); sty = new Array(); snowsrc=(snowsrc.indexOf("dynamicdrive.com")!=-1)? "snow.gif" : snowsrc for (i = 0; i < no; ++ i) { dx[i] = 0; // set coordinate variables xp[i] = Math.random()*(doc_width-50); // set position variables yp[i] = Math.random()*doc_height; am[i] = Math.random()*20; // set amplitude variables stx[i] = 0.02 + Math.random()/10; // set step variables sty[i] = 0.7 + Math.random(); // set step variables if (ie4up||ns6up) { if (i == 0) { document.write("
<\/a><\/div>"); } else { document.write("
<\/div>"); } } } function snowIE_NS6() { // IE and NS6 main animation function doc_width = ns6up?window.innerWidth-10 : iecompattest().clientWidth-10; doc_height=(window.innerHeight && snowdistance=="windowheight")? window.innerHeight : (ie4up && snowdistance=="windowheight")? iecompattest().clientHeight : (ie4up && !window.opera && snowdistance=="pageheight")? iecompattest().scrollHeight : iecompattest().offsetHeight; for (i = 0; i < no; ++ i) { // iterate for every dot yp[i] += sty[i]; if (yp[i] > doc_height-50) { xp[i] = Math.random()*(doc_width-am[i]-30); yp[i] = 0; stx[i] = 0.02 + Math.random()/10; sty[i] = 0.7 + Math.random(); } dx[i] += stx[i]; document.getElementById("dot"+i).style.top=yp[i]+"px"; document.getElementById("dot"+i).style.left=xp[i] + am[i]*Math.sin(dx[i])+"px"; } snowtimer=setTimeout("snowIE_NS6()", 10); } function hidesnow(){ if (window.snowtimer) clearTimeout(snowtimer) for (i=0; i0) setTimeout("hidesnow()", hidesnowtime*1000) }

Vardag Helg & Tankar

Fredag och lov !

Förlåt för en dålig uppdatering idag. När jag skrev ett inlägg runt sju tiden så sparades det tyvärr inte, blev något fel. Men nu hoppas vi på att inget går fel. Idag i alla fall så var det skolavslutning, några elever sjöng och massa sånt i aulan, efter en kvart skulle vi upp i våra hemvist. Det blev fika och så, men jag hade så ont i halsen som jag fortfarande har att jag inte kännde någon lust att fika eftersom det gör ont att svälja allting. Men vid kvart i ett tiden drog jag med dom flesta. Jag fick stå och vänta på att Aziz och Emil skulle plocka upp mig utanför skolan. Sen åkte vi till polisen för att lämna in några papper. Det gick snabbt sen skulle Aziz sjussa mig till Vega för att jag skulle hem till Angelica, men när vi kommit halvvägs ändrade hon säg ¨så jag åkte tillbaka till Handen och började små handla julklappar. Och fick springa runt i varenda affär i hela centrum för att hitta ett julrött linne ! Gud det var inte speciellt kul, men efter att ha varit inne i alla affärer till och med sånna där jag aldrig handlar så hittade jag ett på JC. och jag han handla allt jag skulle. Kan tyvärr inte berätta ännu vad det blev för julkklappar, men handlade åt Emil Mikis Mamma och Pappa.

Ikväll då först chillade vi hos Emil till ja ungefr tio tiden då drog vi över till Micke där vi skulle vänta på Linus och Hill. Han bjöd på lite vin, eftersom dom flyttar i morgon ville dom bli av med allt som är onödigt att ta med sig tror jag. Som tur är flyttar han inte så långt, bara några gårdar bort. Så han kommer vi fortfarande kunna umgås med. Tillslut kom Hill i alla fall, vi drog och köpte cigg på video2000, därefter kom Matte och tillsist Linus. Vi var ute ett tag sen drog jag och Emil till mig eftersom jag fortfarande är halv krasslig. Hoppas det inte blir värre. Inte super kul att ligga sjuk nu på lovet. Usch! en mardröm, haha !
Och i morgon ska jag och Emil i väg med Linus, han ska handla julklappar. Så vi gör honom sälskap. Annars har jag inte den blekaste om vad som händer i morgon. Chill antar jag eftersom det kommer va lugnt för mig med fester fram till nyårsafton eftersom jag vill kunna köpa så mycket som möjligt då, så kvällen blir perfect.
 En jätte dålig bil, jag vet. Men min digital kamera funkar itne som den ska. Hoppas på en ny snart :) Men nu är i alla fall jag klar med allt som skulle handlas till jul.
Nu ska jag chilla lite vid datorn sedan blir det en film tror jag. Har fortfarande inte hunnit se Barnhemmet.

Godnatt på er ! puss /B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: